Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse Netto lanceert nieuw assortiment AGF

Metro ontkent beëindiging beursnotering na afsplitsing
De Duitse retailer Metro die onlangs van de consumentenelektronica groep Ceconomy is afgesplitst, ontkent het bericht dat de algemeen directeur zou hebben gesproken over een beëindiging van de beursnotering. Metro, dat naast de Duitse Real hypermarkten ook nog groothandelswinkels in 35 landen heeft, heeft sinds juli een aparte notering en zag de waarde van zijn aandelen sindsdien inzakken. (esmmagazine.com)

Carrefour breidt aantal gemakswinkels in China uit
De Franse retailer Carrefour heeft zijn aanwezigheid in China versterkt door sinds het begin van dit jaar negen nieuwe Carrefour Easy winkels te openen. Het bedrijf heeft recent de Carrefour Easy convience tak verder uitgebreid met de opening van drie nieuwe winkels in Shanghai in respectievelijk juli, augustus en september. (esmmagazine.com

Duitse Netto lanceert nieuw AGF-assortiment
Edeka's discounter Netto Marken Discount heeft onder de naam Markttag een nieuw AGF-assortiment op de markt gebracht waarbij de nadruk ligt op kwaliteit en traceerbaarheid. Het nieuwe huismerk combineert populaire producten uit het bestaande assortiment met een speciale focus op duidelijke herkomstetikettering. Het assortiment zal 40 soorten groenten en fruit omvatten, die alle voorzien zijn van een unieke QR-code. Klanten kunnen deze code scannen om de herkomst van het betreffende product na te gaan. Er zullen vier productcategorieën aan de hand van de verpakking te herkennen zijn: regionaal, Duits, internationaal en premium. (igd.com)

Kracht 'deflatoire' euro werpt schaduw over vooruitzichten Spaanse kruidenier Dia 

De Spaanse discountkruidenier Dia waarschuwt dat de stijgende euro komend jaar voor een deflatie van de levensmiddelenprijzen zal zorgen. Directeur Ricardo Curras laat weten dat hij zijn zorgen over de sterke euro zal benadrukken wanneer het bedrijf volgende maand de analisten update. Hoewel een neerwaartse druk op de prijzen wellicht gunstig is voor de consument met de kleine beurs, holt deze de winstmarges van retailers uit. (esmmagazine.com

VS: Retailers verdrievoudigen mogelijkheden voor levering op dezelfde dag 
Retailers hebben hun opties voor levering op dezelfde dag verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar, blijkt uit het Digital Commerce Benchmark Survey van de Boston Retail Partners. 51% van de retailers biedt momenteel deze dienst aan, vorig jaar lag dit percentage nog op 16%. 65% van de retailers geeft dat zij binnen een jaar deze dienst aan zullen gaan bieden, zo blijkt uit het onderzoek. Merken zullen daarnaast de mogelijkheden van autonome oplossingen zoals zelfrijdende voertuigen en hulprobots onderzoeken om hun leveringssnelheid te verhogen. (esmmagazine.com

VS: Harris Teeter nieuwste dienst maakt boodschappenlijstjes aan de hand van online recepten
Harris Teeter is de samenwerking met het online receptenplatform MYxx aangegaan om de gepersonaliseerde website HarrisTeeterRecipes.com te ontwikkelen, waarop klanten online recepten uit kunnen kiezen waarna er automatisch een boodschappenlijst samengesteld wordt, zo meldt Retail Leader. (fooddive.com

VK: Aldi gekozen tot meest favoriete supermarkt

Discounter Aldi werd tijdens de Good Housekeeping Food Awards van dit jaar uitgeroepen tot de meest favoriete supermarkt en liet hierbij Sainsbury's en Waitrose achter zich. In deze verkiezing, die nu al ruim tien jaar wordt gehouden, kunnen lezers van Good Housekeeping op hun favoriete supermarkt stemmen, waarbij gelet wordt op de prijs-kwaliteitverhouding, sfeer en de kwaliteit van de producten.
(internationalsupermarketnews.com)

VS: Eat Smart introduceert online thuisbezorging 
Apio, een grote producent van Eat Smart versgesneden saladepakketten voor de Canadese en Amerikaanse markt, kondigde onlangs de online tuisbezorgdienst EatSmartatHome.com. Deze nieuwe bezorgdienst biedt een premium winkelervaring aan met keuze uit Eat Smart zakken gesneden groenten en salades. De dienst is beschikbaar in een aantal staten in het westen, waarbij de levering rechtstreeks vanuit de Apio hoofdvestiging in Guadalupe (Californië) verzorgd wordt. De consument ontvangt de producten kort na de oogst waarna zij twee weken in de koelkast houdbaar zijn. (markets.businessinsider.com

VS: Aldi maakt contactloos betalen mogelijk
Discountkruidenier Aldi accepteert vanaf nu in alle filialen in de Verenigde Staten alle vormen van contactloos betalen, waaronder Apple pay, Google Wallet en Android Pay. Hierdoor zal de transactiesnelheid hoger worden. (progressivegrocer.com)

VS: Meijer gaat verkleurde en beschadigde AGF met korting verkopen

Meijer zal verpakte AGF die verkleurd, beschadigd of misvormd zijn verkopen tegen discountprijzen. Dit 'Misfits' programma werd eerder deze maand over alle Meijer locaties uitgerold en inmiddels hebben klanten al bijna 114.000 kilo verse AGF met 'schoonheidsfoutjes' gekocht. "Meijer biedt meer dan 600 soorten AGF aan, dus het Misfits-programma is een geweldige uitbreiding van ons totale assortiment, Laat vice-directeur voor de AGF, Peter Vail, weten. (daytondailynews.com

Publicatiedatum: