Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco komt door vorst getroffen appeltelers tegemoet

Tesco schiet Britse appeltelers die schade hebben geleden door de recente vorst te hulp. De retailer heeft namelijk aangekondigd zijn kwaliteitsnormen wat te versoepelen. 

Telers vreesden grote volumes appelen weg te moeten gooien omdat een deel van de oogst lelijke vorstschade heeft opgelopen. Vooral de Bramley moesappel heeft zwaar te lijden gehad. 

Door deze actie van Tesco kan een deel van de beschadigde appelen, waaronder 300 ton Bramley's, nu toch in in supermarkten worden verkocht. 

"We werken er samen met onze appeltelers aan om zoveel mogelijk van de oogst te kunnen vermarkten en te voorkomen dat fruit van goede kwaliteit verloren gaat. Hoewel de appelen kleiner en minder volmaakt zijn, kunnen onze klanten dezelfde geweldige smaak verwachten," legt Tesco woordvoerder John Worth uit. 

Worth voegt er aan toe dat licht beschadigde appelen verkocht zullen worden als onderdeel van Tesco's vaste assortiment en de wat zwaarder beschadigde exemplaren verkocht worden onder het 'Perfectly Imperfect' merk voor 'lelijke' AGF. 
Publicatiedatum: