Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Disney fruit valt bij Chinezen in de smaak

"De laatste jaren is de koopkracht van de Chinese consument fors gegroeid en zo ook de voorkeur voor kwaliteitsfruit. De vraag naar premiumproducten neemt gestaag toe op de Chinese markt. Hierdoor zien wij momenteel talloze commerciële mogelijkheden," vertelt Zhao Xianling, foreign trade manager van de Nong Fu Fruit Corporation in Shanghai. 

Thaise kokosnoten voorzien van het Disneylogo. 

'Shanghai Nong Fu Fruit Corporation is een groot importbedrijf dat in 1990 werd opgericht. "Na ruim dertig jaar actief op de markt te zijn, beschikken we over een goed ontwikkelde bedrijfsvoering en een vast klantenbestand, waarmee we al jaren zaken doen. Het is belangrijk om oog te hebben voor kwaliteit om de importproducten goed te kunnen monitoren. Voorafgaand aan het productieseizoen voert ons team inspecties uit in pakstations en boomgaarden. Daarnaast hebben we gespecialiseerd personeel aangenomen dat verantwoordelijk is voor onze overzeese productiegebieden, zodat we de kwaliteit van deze producten gedurende de hele productieketen kunnen volgen en onze telers correct kunnen informeren. Onze firma heeft in 2013 plantages in de noordelijke Thaise regio Chiang Mai gekocht, waar we de dochteronderneming Calm and Peaceful Forest hebben opgericht. We hebben hier een moderne fruitverwerkingsfaciliteit opgezet waar vooral longan, durian en mangosteen verwerkt worden. In 2017 zijn we onderscheiden met de 'Oustanding Asian Brand Name' award."


Geïmporteerde avocado's met een Disneysticker

"Momenteel is zo'n 50% van ons importfruit uit het westen en 50% uit Zuidoost-Azië afkomstig. We importeren bijvoorbeeld citrus uit Spanje, Zuid-Afrika en Egypte en de afzet hiervan verloopt zeer voorspoedig in China. Dit is te danken aan de stabiele vraag in het hogere marktsegement en dankzij het feit dat ons bedrijf de keten tot aan de eindbestemming beheert. In 2017 importeerde ons bedrijf alleen al meer dan 600 kratten Egyptische sinaasappelen, waarmee wij in één keer een referentiepunt op de markt werden. Ook kersen uit Washington kunnen zich altijd in een massale belangstelling verheugen. Hoewel een deel van de kersen dit jaar zuur smaakt, waardoor de afzet trager verloopt. De prijzen voor kersen van goede kwaliteit blijven echter hoog."



Importdruiven met het Disneylogo

" We maken onderscheid tussen traditionele verkoopkanalen, zoals groothandelsmarkten, en highend-verkoopkanalen. Traditionele verkoopkanalen zijn vooral groothandelsmarkten in de grote en middelgrote steden en highend-verkoopkanalen komen tot stand door samenwerking met supermarkten, retailketens en cateringbedrijven zoals Pagoda, Bailan Group, FreshFresh, Parkson en andere bedrijven die ons helpen om ons vers fruit rechtstreeks van de teler naar de consument te brengen. Vanaf 2016 tot nu heeft ons bedrijf 400 winkelketens binnen weten te halen. Bovendien stellen ons eigen onlineplatform in Guangzhou en de samenwerking met TMall en andere grote webshops ons in staat om onze producten overal en aan alle landen te verkopen. Kortom, 50% van onze bruto verkoopinkomsten worden gegenereerd door zowel traditionele als rechtstreekse verkoopkanalen."


Geïmporteerde blauwe bessen voorzien van het Disneylogo

"Nadat het in 2015 geautoriseerd werd als exclusieve vertegenwoordiger van Disney voor de verkoop van vers en gedroogd fruit op de Chinese markt, heeft Shanghai Nong Fu voortdurend nieuwe producten ontwikkeld onder het Disney-merk, waaronder Thaise kokosnoten, Peruaanse blauwe bessen en avocado's en Australische druiven. "We hopen hier dit jaar ook nog kersen uit Chili en Kiwi's uit Frankrijk aan te kunnen voegen. We willen meer premiumproducten vanuit de hele wereld op de Chinese markt introduceren en we hopen samen te kunnen werken met bedrijven die deze doelstelling onderschrijven zodat we dit merk verder kunnen ontwikkelen in het hogere marktsegement. "


Geïmporteerde sinaasappelen

"Momenteel werken we op de markt in Zuidoost-Azië aan twee producten. Het eerste is de gezonde longan uit Thailand, wat het resultaat is van een samenwerking met het provinciale landbouwdepartement in Guangdong. We hebben een eigen R&D afdeling in Thailand die verantwoordelijk is voor de promotie van deze gezonde fruitsoort onder consumenten, door hen een veilig en smaakvol product te laten proeven. Het andere product dat we momenteel ontwikkelen is durian uit Maleisië die we onder onze eigen merknaam op de markt brengen. Dit merk geniet eveneens grote bekendheid op de markt maar in de toekomst hopen we voortdurende nieuwe markten te blijven openen voor onze verse en diepvriesdurian."



Importkersen

"Afgezien van vers fruit, werken we ook actief aan het ontwikkelen van de markt voor gedroogd fruit onder het Disney-merk, waaronder gedroogde durian, jackfruit en diepvriesvijgen en -mango. Ter ere van naderende evenementen zoals het Midherfstfeest , de nationale feestdag en het Maanfeest zullen we onze Disneyproducten in kleinverpakkingen op de markt brengen om beter in te spelen op de consumentenvraag."


Voor meer informatie:
Zhao Xianling (Foreign Trade manager)
Company name: 上海农富果å"�有é™�å…¬å�¸
Company website: www.nffruits.com
Telephone number: +86 136 6153 9405
E-mail address: lisa.zhao@nffruits.cn


Publicatiedatum: