Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Johan in ’t Veld – CEO – Cool Fresh

"Marketing ideeën ophalen bij jonge generatie"

Tholen - Hoe gaan we groenten en fruit in de toekomst beter verkopen. Niet door met het vingertje te wijzen en te zeggen dat je er meer van moet eten omdat het gezond voor je is. Dat is de conclusie die Johan in 't Veld, CEO van Cool Fresh trok nadat het managementteam eens goed in de spiegel had gekeken. "Het is een hele traditionele business, gerund door ouderen die net als ik kaal of grijs zijn en op het buikgevoel afgaan. Het moet dynamischer, internationaler en meer sexy. Daarom moeten we de jongere generatie erbij betrekken. Begrijpen wat hun koopmotieven zijn in plaats van gepusht worden door de supermarkt."


Johan in 't Veld, CEO van Cool Fresh in gesprek met Sharon Janmaat Bouwmeester van Rotterdam Food Cluster

Ervaring
Cool Fresh spreekt uit ervaring. "We hebben het zelf gedaan in ons bedrijf en studenten uitgenodigd om mee te denken over marketing strategieën. Dat was verfrissend, een eye-opener. Je ziet wat je goed doet en hoeveel je ernaast zit. Ga naar de jongeren luisteren want dat is ons voorland." De wens om de marketing vooral door jongeren te laten bepalen, wordt breder gedragen. Het was de uitkomst van een brainstorm met bedrijven uit de hele keten over de gewenste marketing van Rotterdam Food Cluster. Het Food Cluster gaat daarom tijdens een groot event studenten met allerlei specialisaties vragen hoe de toekomstige marketingstrategie eruit moet zien. Johan in 't Veld steunt het initiatief door de winnaar uit te nodigen een week mee op reis te gaan. De productielocaties van Cool Fresh liggen over de hele wereld verspreid. De organisatie is nog wel op zoek naar de juiste vragen en juryleden. Belangstellenden zijn uitgenodigd zich te melden via info@RotterdamFoodCluster.com onder vermelding van "Student event".