Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Apofruit introduceert nieuwe pitloze druiven

Vanuit de wereldmarkt voor druiven is er steeds meer vraag naar pitloze rassen. Daarom introduceert de coöperatie Apofruit nieuwe pitloze druiven. 

Apofruit werkt met meer dan 4.000 partners. Daardoor kan de coöperatie het assortiment van zijn merk Solarelli uitbreiden met witte, zwarte en rode druivenrassen. De druiven van Solarelli zijn beschikbaar in speciale verpakking, zoals de potten van 80 gram van "Chicche di Natura - Solarelli", die makkelijk mee te nemen zijn naar het werk of school. 

Het assortiment van Solarelli bestaat op dit moment uit zeven rassen. De Sugraone is een vroege witte en zoete druif, die beschikbaar is van begin juli tot medio september. De Sophia is een witte druif met een sterk aroma, die doet denken aan muskaat. De Sophia is beschikbaar tussen begin augustus en eind september. De Timpson is een wit en erg zoet ras, die bekend staat als een van de beste witte consumptiedruiven. De druif heeft een langwerpige vorm en smaakt uitstekend. Timpson is beschikbaar vanaf eind juli tot eind september. De Midnight Beauty is een grote zwarte druif die geoogst wordt van begin juli tot medio september. Timco is een rood druivenras dat in augustus wordt geoogst. Het rode druivenras Allison is beschikbaar in september en oktober. Het eveneens rode ras Scarlotta wordt geoogst tussen eind september en begin november.

"De wereldwijde consumptie van pitloze druiven neemt in hoog tempo toe. Dit geldt met name voor het Verenigd Koninkrijk, de VS, Noord-Europa, Duitsland, China en Italië. De vraag in Italië schiet met name omhoog in de grote steden in het noorden. Het marktaandeel van pitloze druiven is uitgegroeid tot 46%. Apofruit besloot op deze trend in te springen door eigen pitloze druiven te introduceren, waarbij we zeker zijn dat kwaliteit het verschil zal maken. We telen onze druiven in de beste teeltgebieden, zoals Puglia, Basilicata en Sicilië."

Contact:
Gruppo Apofruit

Viale della Cooperazione, 400
Cesena
Tel.: (+39) 0547 414111
Fax: (+39) 0547 414166
Web: www.apofruit.it
Publicatiedatum: