Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jazz appelen maakt winnaars Instagram fotowedstrijd bekend

Deze zomer konden liefhebbers van Jazz appelen hun liefde voor dit appelras laten blijken door deel te nemen aan de 'Summer Vacation' fotowedstrijd op Instagram. De appel werd in Amerika op vakantiekiekjes van Disneyland tot aan de 'Big Apple' vereeuwigd als het ideale tussendoortje voor onderweg en dat heeft het merk veel naamsbekendheid opgeleverd. 

Veel deelnemers stuurden meerdere foto's in gedurende de acht weken dat de wedstrijd liep. Er werden meer dan 500 foto's op Instagram gepost wat het merk een sociaal bereik van meer dan 170.000 heeft opgeleverd en ruim 5.600 interacties van consumenten. "Een geweldig resultaat," meent Brock Nemecek, marketingmanager van T&G Noord-Amerika, eigenaar van jet merk Jazz. 


De winnende foto

"We waren overweldigd door het grote aantal deelnemers," vervolgt Nemecek. "Wij zijn van mening dat dit soort initiatieven bijdraagt aan een liefde voor gezonde producten en er voor zorgt dat de consument Jazz opnieuw koopt." T&G werkte samen met verkooppartner Oppy tijdens de wedstrijd die plaatsvond gedurende het Nieuw-Zeelandse Jazz-seizoen. Davd Nelley van Oppy laat weten dat de appelen deze zomer in recordtempo uitverkocht waren. Deelnemers, die kans maakten op een hoofdprijs van €2.500, werden uitgedaagd om een vakantiefoto met een Jazz appel op Instagram te posten. De inzendingen werden beoordeeld op originaliteit en creativiteit, waarbij er vier winnaars uit de bus kwamen. De hoofdprijs werd gewonnen door een deelnemer die zijn Jazz appel zo wist te modelleren dat zijn zoons 'sixpack' goed uit de verf kwam. De overige prijswinnaars werden beloond met een GoPro drone, een cadeaubon van €630 en een YETI koelbox. T&G en Jazz zullen een deel van de ingezonden foto's gebruiken voor hun sociale mediakanalen, digitale content en reclamecampagnes om overige consumenten te inspireren om deze appel ook eens te proberen. 
Publicatiedatum: