Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuw eigen merk 'Markttag'

Netto Marken-Discount gaat voor meer transparantie over de herkomst

Versheid, kwaliteit en transparantie in het groenten- en fruitschap: daarvoor staat het nieuwe eigen merk 'Markttag' van de Duitse discounter Netto Marken-Discount. Als paraplumerk bundelt Markttag voortaan de geliefde artikelen van de eigen merken 'Erntefrisch' en 'PremiumN' en biedt consumenten in vier productcategorieën een zo groot mogelijk transparantie door middel van eenduidige herkomstinformatie. De Netto eigen merken 'BioBio' en 'Ein Herz für Erzeuger' gaan zelfstandig verder.

Markttag logo

Het nieuwe eigen merk 'Markttag' biedt consumenten met meer dan veertig artikelen een veelzijdig aanbod aan groenten en fruit. Bovendien biedt het merk een bijzonder 'unique sellingpoint': transparante herkomstinformatie. Daarvoor is elk artikel voorzien van een individuele QR-code. Zo kunnen geïnteresseerde consumenten hun groenten- en fruitproducten per smartphone direct in de Netto-filialen of thuis scannen om meer te weten te komen over bijvoorbeeld de teler of het verpakkingsbedrijf. Dit wordt mogelijk gemaakt door het platform van Netto servicepartner mynetfair. Met dit tot nu toe unieke aanbod aan transparante gegevens speelt Netto een voortrekkersrol in het discountsegment waarmee zij haar hoge eigen aan versheid en kwaliteit onderstreept.


Het rechtlijnige verpakkingsdesign met geel/rood 'Markttag'-logo zorgt voor een aantrekkelijke merkverschijning. Naast grote artikelnamen voor een betere waarneming bieden de etiketten veel plaats voor extra informatie en de QR-codes. Terwijl de productcategorieën 'regionaal', 'Duitsland' en 'internationaal' als aanvulling op de merknaam over de herkomst informeren, staat de categorie 'premium' voor de bijzondere kwaliteit van geselecteerde telers, die volgens de hoogste standaard de beste rassen telen. De nieuwe 'Markttag'-producten zijn per direct in heel Duitsland in alle circa 4.170 Netto-filialen verkrijgbaar.



Publicatiedatum: