Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stefan Smulders, Horesca Smulders:

"Inmiddels komt 80% van onze orders binnen via de webshop"

"Om zes uur in de ochtend beginnen wij al met het laden van onze vrachtwagens en het werk gaat door tot acht uur 's avonds. Veertien uur per dag moet ook onze automatisering vlekkeloos werken." Stefan Smulders vertelt waarom hij Féju zo nodig heeft: "Als er iets uitvalt, dan hebben wij een mega probleem. Dat kost bakken met geld per uur."



Samen met zijn broer Frank is Stefan directeur-eigenaar van Horesca Smulders. Dit familiebedrijf is in 50 jaar enorm gegroeid en omschrijft zichzelf als 'groothandel voor horeca, werk en sport'. Ze leveren food en non-food: van droge kruidenierswaren tot diepvries en zeker ook vers. Ook Féju is klant. Onlangs heeft Horesca Smulders geïnvesteerd in een nieuwe webshop: "Een goede webshop is onmisbaar in onze branche. Anders mis je te veel orders."

Webshop geeft omzetboost
Sinds januari 2017 is de nieuwe webshop in de lucht. "Daar ging anderhalf jaar voorbereiding aan vooraf. Ons hele assortiment staat er nu op: zo'n 18.000 foto's. Daarna hebben we het systeem uitvoerig getest. Een flinke investering in tijd en geld. Maar we zien nu al dat de omzet van onze internetklanten hard stijgt. Dat zal te maken hebben met de afbeeldingen én met de aankoopsuggesties die het zoeksysteem zelf geeft: zo kopen klanten meer."

"Féju zorgt ervoor dat Smulders in de lucht blijft", aldus Albert Jakobsen, directeur van Féju. "Mocht de verbinding eruit vliegen, dan komen wij meteen in actie en lossen we het probleem zo snel mogelijk op, in samenwerking met de provider. Daarnaast zijn ook een goede beveiliging en firewall zeer belangrijk voor Horesca Smulders." Stefan vult aan: "Als de dreiging hoog is, dan waarschuwt Féju. We krijgen regelmatig mails over malware en ransomware bedreigingen. Dat vind ik echt top."

Malware infectie
"Een tijdje geleden ging het mis doordat een verkeerde bijlage werd geopend. Alles liep in de soep. Meteen werd er een hotline gestart met Féju: zij hebben dan genoeg mankracht beschikbaar om dit heel snel aan te pakken en op te lossen. Daar draait het om! Het moet supersnel, want elk kwartier is al te lang. Dat Féju 24/7 zo snel kan helpen, is voor ons heel belangrijk."

"Voor ons is dit wekelijkse kost. Het is ook eigenlijk niet te voorkomen. Behalve door heel alert te zijn. Je haalt de malware toch zelf binnen door een bijlage te openen of op een link te klikken, vertelt Albert. "Natuurlijk kan een securitylevel wel omhoog. Maar veel mkb-bedrijven willen daar geen geld aan uitgeven. Dat geven ze liever uit aan dingen die zichtbaar zijn, zoals een mooie audio-installatie in de boardroom. Ook het bijhouden van updates is echt heel belangrijk voor je beveiliging!"

"Daarom is Roel hier elke twee weken", vult Stefan aan. "Roel is onze vaste contactpersoon bij Féju. Dat is heel fijn, want hij kent alle ins en outs. En hij weet waar hij koffie kan pakken!"

Advies is maatwerk
Stefan en Albert werken al ruim 20 jaar samen. Ze hebben een goede band en spreken elkaar vaak. "We geven elkaar regelmatig tips en spelen leads aan elkaar door. Het gaat om samen zaken doen. Als het Stefan goed gaat, gaat het mij ook goed."

Stefan is al 11 jaar klant bij Féju op het gebied van automatisering, telefonie, hardware en software, internetverbindingen en wifi. Dat gaat van een oplossing voor scannen in het magazijn tot een remote systeem. "Vooral het advies van Féju vind ik heel belangrijk", zo legt Stefan uit. "Automatisering gaat zo snel. Als we een nieuwe server nodig hebben bijvoorbeeld, hebben we daar een goed advies bij nodig. Moet dat dan bijvoorbeeld in de cloud?" Albert: "Het is onze rol om maatwerk te adviseren. Een oplossing die past bij wat het bedrijf nodig heeft. En natuurlijk bij wat ze willen uitgeven."

Het belang van persoonlijk contact
"Inmiddels komt 80% van onze orders binnen via de webshop. Maar veel klanten bellen ook nog vaak even. Ze willen toch persoonlijk contact. In de horeca is dat super belangrijk. Het gaat om elkaar kennen. Daarom zit ik ook bij Albert." Albert knikt: "Dan proef je de emotie. Dan kun je signalen oppikken. Ik wil Stefan regelmatig spreken, dus dan stap ik even in de auto om een kop koffie met hem te drinken. Natuurlijk gaat klantcontact ook bij ons steeds vaker via What's App en social media, maar dan zie je niet of een klant écht tevreden is."

Albert is benieuwd hoe dat met de volgende generatie zal gaan: "Mijn dochters bellen hun vrienden nooit, alles gaat via chat. Zou de volgende generatie nog wel face tot face zaken doen?" Stefan reageert meteen: "Dat mag ik toch hopen! Persoonlijk contact blijft belangrijk. Desnoods spreek je even af op een terras, in de horeca. Dan zijn we er allemaal goed mee!"

Bron: Feju Automatisering
Publicatiedatum: