Costco Wholesale heeft een nieuwe flagshipwinkel op Tmall van Alibaba geopend omdat de retailer zijn productaanbod, inclusief levensmiddelen, op de Chinese markt wil vergroten. Costco begon drie jaar geleden met de verkoop in China via Alibaba's internationale e-commerce kanaal Tmall Global. Door op beide kanalen actief te zijn, zal Costco de Chinese consumenten bijna 800 SKU's aan kunnen bieden, waarvan er 300 nieuw zijn in de Tmall-winkel. (igd.com)
Costco introduceert online winkelen in Australië
Costco werkt aan een online winkel in Australië, die begin 2019 geïntroduceerd zal worden. Costco is begonnen aan het ontwikkelen van een online winkelkanaal in Australië en anticipeert hiermee op Amazon die de markt weldra zal betreden. De retailer zal één van de grootste magazijnen in het land bouwen op Oaksdale Estate in Sydney om zijn geplande webwinkel te kunnen bedienen. Costco betrad te Australische markt in 2009 en heeft hier een sterke groei doorgemaakt, aangejaagd door zowel de groei van bestaande winkels als het openen van nieuwe winkels. (igd.com)
De Britse groothandel Booker Group, die ingestemd heeft met een overnamebod van €4,1 miljard van Tesco, maakte bekend dat zijn like-for-like omzet in het tweede kwartaal met 1,3% is gestegen dankzij sterke afzet in catering en retail. De omzet van het bedrijf, inclusief zijn winkels Budgens en Londis groeide met 1,1%. Booker laat weten dat het mededingingsonderzoek van de voorgenomen fusie met Tesco loopt en dat de plannen momenteel beoordeeld worden door de Britse Mededingingsautoriteit. (Reuters)
Chinese e-commerce speler gaat samenwerken met Deense kruidenier
Het internationale e-commerce verkoopkanaal Kaola-com heeft woensdag een overeenkomst met de Deense supermarktketen Irma getekend om Deense merken op de Chinese markt te brengen. Het productaanbod zal geleidelijk worden uitgebreid, vooral met producten die een bio- en/of ecokeurmerk dragen.(news.xinhuanet.com)
Beursintroductie Chinese online kruidenier vereist sterke maag
De beursgang van een Chinese online kruidenier zal mogelijk op weinig belangstelling van investeerders kunnen rekenen. Levensmiddelengigant COFCO wil in Hong Kong €504 miljoen bijeenbrengen door zijn kruidenierswebsite naar de beurs te brengen, liet IFR op 26 augustus weten. Het online bestellen van levensmiddelen is een trend en zal in China tegen volgend jaar een waarde van €30 miljard bereikt hebben, blijkt uit een raming van iResearch. Het bedrijf draait echter verlies en probeert het tij te keren door een prijzenslag met zijn concurrenten te voeren. Klik hier om verder te lezen op Reuters.
India: Future Group wil HyperCity overnemen
Future Group onderhandelt over de overname van de retailer HyperCity om zijn aanwezigheid op de Indiase markt te vergroten. Naar verwachting zal de deal eind deze maand rond zijn. HyperCity heeft een twintigtal hypermarkten in verschillende Indiase steden, waaronder Mumbai, Hyderabad, Bengaluru, Bhopal, Ludhiana, Amritsar, Jaipur, Pune, Ahmedabad, Delhi en oida in Delhi-NCR. Levensmiddelen vertegenwoordigen zo'n 65% van de omzet van HyperCity. (igd.com)
Marks & Spencer Food eindelijk geopend in Verenigde Arabische Emiraten
De eerste Marks & Spencer Food winkel in Dubai heeft haar deuren geopend. In april liet M&S- directeur Patrick Bousquet-Chavanne al weten dat zijn bedrijf de eerste op zichzelf staande foodwinkel in Dubai Marina zou openen. "Het is de eerste winkel in deze regio en zal een veel uitgebreider productaanbod hebben," aldus Bousquet-Chavanne. (timeoutdubai.com)
Appel: FreshMarket zet dubbel in op dienstverlening
De nieuwe directeur van The Fresh Market heeft toegezegd dubbel in te zetten op kwaliteit en dienstverlening en heeft bovendien laten weten dat onderr zijn toezicht het begrip waarde een bredere betekenis zal hebben dan alleen concurrerende prijzen. klik hier om verder te lezen op supermarketnews.com.
PCC past merk aan om lokale 'roots' te benadrukken
De in Seattle gevestigde coöperatieve foodretailer PCC Natural Markets heeft op woensdag een nieuwe naam, logo en brandingscampagne onthuld waarin de missie en historie van het bedrijf beter tot uitdrukking komen. Het bedrijf heet nu PCC Community Markets. De coöperatie presenteerde daarnaast ook nog een nieuw assortiment om in te spelen op de groeiende vraag naar gezonde biologische producten. (supermarketnews.com)