Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Group A. De Witte presenteert voorbeeld AGF-afdeling

Metamorfose compleet voor versmarkt Criée

Tholen - Na een grondige renovatie is de Criée van Antwerpen een paradepaardje geworden voor Group A. De Witte en Delhaize. Group A. De Witte maakte van de markthal met diverse ondernemers één geheel. Het gebouw is omgetoverd tot een voedingsmarkt die onder de noemer van Delhaize alle dagelijkse producten en voedingsmiddelen aanbiedt. Op termijn komt er ook horeca.

Klik hier voor de fotoreportage



Achiel en Jurgen De Witte

Tijdens de opening sprak Achiel De Witte de genodigden toe en memoreerde de rijke historie van de Criée. De geschiedenis van het gebouw gaat terug tot 1903 toen het een overdekte markt voor ongeveer 40 kramen was. Achiel De Witte is sinds 1997 aan de Criée verbonden. Na de brand van 1984 verdween de diversiteit uit de Criée, maar nu Achiel De Witte aan het roer is gaan staan, heeft hij alle versgroepen weer terug gebracht. "Voor het eerst sinds 1903 zijn alle ambachten weer aanwezig", zei hij.

Amoury Janssen (r), districtsmanager bij Delhaize, feliciteerde Group A. De Witte met het resultaat: "Het is gelukt om de architectonische schoonheid en geschiedenis van het gebouw te bewaren. Met een winkeloppervlakte van 1800m2 en een unieke toog van 660 meter en 3 slagers onder 1 dak is het een uniek geheel. We zijn er fier op dat Group De Witte nu deel uitmaakt van onze groep van 500 zelfstandige uitbaters van Delhaize winkels."

Criée, wat overdekte markt betekent, is al jaren een begrip in Antwerpen. "We trekken mensen van Oostende tot Duitsland", vertelt Stijn Vermoere van Group A. De Witte. "Op dit moment hebben we dagelijks 2000 betalende bezoekers. We hopen dat dat nu verder uitgroeit." Hoewel er het complete supermarktaanbod te vinden is, ligt de nadruk van Criée op vers en beleving. De vleestoog van 660 meter is uniek. Daarnaast is ruimte voor versgebakken brood en maken koks verse sushi klaar. De groenten- en fruitafdeling is corebusiness van Group A. de Witte en de Criée is voor hen het vlaggenschip. "Zoals wij het hier presenteren, zo zien wij het ook graag in ander AD Delhaize filialen", vertelt Freddy Derave, verkoopdirecteur bij Group A. De Witte. "Wij hebben de know-how om zo'n mooie afdeling te maken en kunnen andere filialen helpen om dit ook te realiseren. Ook trainen wij medewerkers op het gebied van AGF."


Freddy Derave van Group De Witte

Op de AGF-afdeling moet alles zo vers en mooi mogelijk zijn. Het complete gamma is aanwezig. Momenteel is het druivenfestival, dus die nemen heel wat meters schapruimte in. Verder zijn er diverse schappen met fruit. Het aanbod in exoten, specialiteit van Group A. De Witte, is zeer uitgebreid. De vruchten zijn ook schoon van binnen en dat laten ze dan ook zien. In de koeling zijn er in deze tijd van het jaar heel wat meters gereserveerd voor de wintergroenten ten koste van de zomergroenten. Delhaize introduceerde onlangs de 'Biometer', dus de eerste meter van de koeling is beschikbaar voor het bio-assortiment.





Klik hier voor de fotoreportage

Publicatiedatum: 14-9-2017
Auteur: Marjet Lubbers
Copyright: www.agf.nl

 



 

Plaats een reactie:

U kunt niet (meer) reageren op dit artikel

 

 

Ander nieuws uit deze sector: