Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

China snelst groeiende markt voor ClemenGold

ClemenGold heeft een geweldig seizoen achter de rug, vertelt Nico Van Staden van Core Fruit, dat verantwoordelijk is voor het vermarkten van ClemenGold mandarijnen in het Verre Oosten en Zuidoost AziĆ«. 

"De volumes waren goed maar desondanks niet toereikend om aan de vraag te voldoen," legt Nico uit. "Met name de Chinese markt is een groot succes voor ons. Het is de snelst groeiende markt voor dit merk."


Dit is het tweede jaar dat er grote hoeveelheden ClemenGold easypeelers op de Chinese markt afgezet worden. "Ze zijn zeer tevreden over ons fruit en de bekendheid van ons merk groeit. Uiteraard moet men fruit van goede kwaliteit leveren om deze groei te ondersteunen."

"Tijdens dit tweede jaar vragen mensen naar het merk. Elke mandarijn is voorzien van een PLU-label dat consumenten kunnen scannen als zij de Engelse merknaam niet begrijpen. We zijn ook bij twee retailers aanwezig met banners en proeverijen, evenals op de markten in Guagzhou en Shanghai, waar we ook grote banners met onze merknaam hebben. We hebben veel moeite gestoken in het promoten van het merk."

 

ClemenGold is ook gestart met de online verkoop en men denkt dat dit enorm veel potentieel biedt. Het is echter nu nog te vroeg om hier iets over te zeggen.

Het Zuid-Afrikaanse ClemenGold seizoen ging in week 25 van start en duurde tot week 36. Het verpakken is klaar en de laatste volumes zullen de Chinese markt binnen drie weken bereiken en toereikend zijn tot eind aan oktober. 



ClemenGold heeft niet al te veel geleden onder de droogte die de Zuid-Afrikaanse fruitsector momenteel in haar greep houdt. De droogte teistert met name de Oost- en Westkaap en hoewel hier ook wel ClemenGold geteeld worden, zijn de grootste volumes uit de noordelijke regio's Limpopo en Mpumalanga afkomstig, waar het seizoen probleemloos verlopen is met fruit van goede kwaliteit. 

Pas in januari komt de aanvoer van ClemenGold uit Marokko op gang evenals die uit Spanje. Hierdoor zal er een gat ontstaan tussen het einde van het Zuid-Afrikaanse seizoen en het begin van het Marokkaanse. "We zijn begonnen het merk op te bouwen en werken samen met partners over de hele wereld om een jaarronde aanvoer te realiseren," vervolgt Nico. 



"Gezien het grote aantal plantages over de hele wereld zijn we van mening dat we een goede brandingsstrategie nodig hebben om onze telers ook als de productie toeneemt goede opbrengsten te kunnen blijven garanderen. We proberen daarom de beste schapruimte in de retail te verwerven."

We zijn momenteel in Europa en Canada redelijk gevestigd en willen ons nu eerst op de enorme Chinese markt concentreren voordat we op zoek gaan naar nieuwe markten."

Voor meer informatie: 
Nico van Staden
Core Fruit
Tel: +27 21 863 6312
Email: nico@corefruit.com
www.corefruit.com
Publicatiedatum: