Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Fruitverkoop Asda stijgt door fruit met snoepsmaak

De Britse supermarktketen Asda wil de fruitconsumptie verhogen door nieuwe fruitrassen te introduceren die naar snoep smaken. Asda werkt samen met telers om op een natuurlijke manier verschillende soorten fruit te ontwikkelen, zodat de klanten iets nieuws en interessants kunnen proberen. 



Asda heeft een nieuwe, kleine verpakking voor kinderen uitgebracht. Voorgaande jaren was dit al een succes. De winkelketen verwacht dat er in september 550.000 verpakkingen verkocht zullen worden, vier keer zo veel als vorig jaar. Daarnaast heeft Asda extra grote limited edition verpakkingen van de pitloze Candy Floss druiven en bubblegum pruimen geÔntroduceerd. Het telen van de natuurlijke smaak van de druiven is het levenswerk van ambachtelijke fruittelers over de hele wereld in warme klimaten. Ze gebruiken zachte borstels om pollen van verschillende druivensoorten te kruisen. 

Alberto Goldbacher, druiven- en steenfruit-expert bij Asda: "Dit jaar werken we nog nauwer samen met fruittelers uit de hele wereld: Spanje, BraziliŽ, Mexico en CaliforniŽ. We willen deze zomer een recordoogst bereiken. We weten hoeveel de Asda-klant van de snoepsmaken houdt, dus we zijn blij dat we nog meer kunnen aanbieden."

De smaak van de Candy Floss druiven lijkt enorm op de smaak van suikerspin. De bubblegum pruimen zijn sappig, maar zijn niet lang houdbaar. Goldbacher: "Ik denk dat het succes bij de verrassing van de onverwachte smaak ligt. Mensen zijn constant op zoek naar andere en gezonde voeding. Omdat de hoeveelheid toeneemt en de prijzen toegankelijker worden, worden de producten steeds gewoner. Ik denk dat het mensen verbaast hoezeer de smaak overeenkomt met de naam. Als je een pak suikerspin opent, heeft het dezelfde geur als Candy Floss. De feedback van de klanten is erg positief en we zien de verkoop elke week stijgen. De verschillende smaken zijn interessante mogelijkheden om nieuwe klanten binnen te brengen, die normaal gesproken niet snel druiven zouden kopen."
 

Publicatiedatum: 13-9-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: