Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

MIxverpakkingen biofruit populair in Zweden

Gezien de groeiende vraag naar gezonde, vers gesneden fruitsnacks heeft Hebe Frukt & Grönt geruime tijd onderzoek gedaan op de Europese markt om te bepalen welke snack het meest geschikt zou zijn voor de Zweedse markt. 



"We zijn in het voorjaar van 2016 begonnen met een beperkte lijn met de hand gesneden en gehalveerd fruit en hebben sindsdien voortdurend nieuwe producten op de markt gebracht. De 'HebeBägare' (fruitmelanges in snackverpakking) werden dit voorjaar geïntroduceerd nadat zij een paar maanden bij wijze van proef in een aantal winkels verkocht waren. De productiefaciliteit was aanvankelijk een kleine ruimte, uitgerust met een eenvoudige verpakkingsmachine. Nu de afzet groeit, hebben we geïnvesteerd in een grotere ruimte en geavanceerdere apparatuur," vertelt Anita Jansson van Hebe. 




Het bedrijf biedt verschillende mixverpakkingen aan, waarder de Melon Mix (Galia-, honing- en Cantaloupemeloen), Fruit Mix (sinaasappel, Galiameloen, aardbeien en verse munt) en de Exotic Mix (mango, ananas, kiwi, blauwe bessen en aardbeien). Naast de mixverpakkingen, levert het bedrijf ook snackverpakkingen van de populairste fruitsoorten, zoals ananas, watermeloen en mango. Anita vertelt dat de Berry Mix (aardbeien, frambozen en blauwe bessen) momenteel het populairste product uit het Hebe assortiment is, op de voet gevolgd door de Exotic Mix. 



Hebe biedt zijn meloenschijfjes jaarrond aan en maakt hiervoor gebruik van de bekendste meloenrassen, Galia, Cantaloupe, honing- en watermeloen. Anita vertelt dat verpakte meloenschijfjes toegankelijker zijn voor de consument. "Het product is gemakkelijk mee te nemen zonder gedoe met schoonmaken of snijden. Daarnaast is een hele meloen vaak teveel voor consumenten, wat het snackformaat tot een voor de hand liggende keuze maakt."



"Gedurende de warme, zonnige zomermaanden is de watermeloen de populairste meloen in Zweden. Voor de viering van Midzomer en andere feestdagen zijn zoete rassen zoals Galia en Cantaloupe erg in trek. Daarbuiten is de honingmeloen, dankzij zijn uitstekende houdbaarheid en doorgaans gunstige prijs, veruit favoriet bij de Zweedse consument," vervolgt Anita.



"In de zomerperiode importeren we onze meloenen uit Europa (voornamelijk Spanje) en in het najaar schakelen we over op de overzeese import uit met name Brazilië, hoewel we ook wel uit Costa Rica en Honduras importeren. We hebben deze week onze eerste zending uit Brazilië ontvangen. In de zomer smaken de meloenen uit Spanje het best en we hebben ook nieuwe rassen zoals Orange Candy en Snowball in weten te kopen."

Anita vertelt tot slot dat het bedrijf van plan is om in de toekomst ook biologische fruitmixen op de markt te brengen om beter op de consumentenvraag in te kunnen spelen. 


Voor meer informatie: 
Anita Jansson
Hebe Frukt & Grönt AB
Tel: +46 31 780 27 00
Fax: +46 31 19 33 28
Email: anita.jansson@hebe.se
www.hebe.se
Publicatiedatum: