Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Engelsen willen meer bio-producten

Volgens nieuw onderzoek in het VK willen consumenten meer keuze aan biologische voeding in de supermarkten waarbij ze de biologische telers kunnen steunen. 



De vraag naar biologische voeding is hoger dan ooit. Mensen hebben een emotionele band met hun voeding. 



Sara Cox, een radio- en TV-presentatrice en moeder van drie kinderen: "Er lijkt een emotionele band te zijn met biologische voeding. Het is niet alleen de smaak, het gaat ook om de manier waarop het wordt geproduceerd waardoor mensen zich gelukkig gaan voelen." 




Zij speelt in op de populariteit van de biologische voeding en is begonnen met een nieuwe campagne onder de naam 'Your Happy'. De campagne is bedoeld om het plezier van biologische voeding te delen en samen te laten vallen met Biologisch September.





Waarom maakt biologische voeding dat mensen zich gelukkig voelen:
  • Meer dan tweederde van de consumenten (68%) zeggen dat biologische voeding hen gelukkig maakt omdat het goed voor hen, goed voor de dieren en goed voor het milieu is. Onder vrouwen stijgt dit percentage tot 78%. 
  • 80% zegt dat voeding met veel smaak hen gelukkig maakt
  • 78% zegt dat voeding wat samengaat met dierenwelzijn hen gelukkig maakt. 
  • 77% zegt dat voeding wat zorg draagt voor het milieu hen gelukkig maakt.
  • Bijna 8 van de 10 (79%) zegt dat ze gelukkig worden als de voeding die ze kopen de biologische telers ondersteunt. 


In heel Groot-Brittannië vragen consumenten om meer biologische voeding in supermarkten
  • Twee derde (64%) van de consumenten willen retailers die meer ruimte vrijmaken om biologisch voedsel en drank te ondersteunen. Onder 18 tot 25 jarigen stijgt dit tot 72%.
  • Meer dan de helft (56%) denkt dat er niet genoeg retailers meegaan in de verkoop van biologische voeding in hun omgeving.
  • 64% zeggen dat ze meer keuze willen in het biologisch assortiment.
  • Zes op de 10 consumenten (60%) denkt niet dat retailers genoeg doen ter ondersteuning van biologische telers en producenten in het VK.
Sara Cox heeft samen met chef-kok Rosie Birkett een aantal korte filmpjes gemaakt met verhalen over biologische producenten. Met deze campagne willen zij het onvervalste plezier van biologische voeding delen.

Toch zijn de prijsverschillen tussen biologische en reguliere producten in Groot-Brittannië zeer productafhankelijk. Bio-wortelen (£1.79) zijn naar verhouding driemaal zo duur als reguliere wortelen (£0.60). Bij losse bio-bananen is het verschil slechts een kwart (£0,23 in plaats van £0.18). Dat schrijft Britse krant The Telegraph.

Over de gehele linie wordt biologisch in het VK desondanks steeds toegankelijker. Volgens het 2017 Organic Market Report zagen retailers hun bio-omzetten het afgelopen jaar met circa 6 procent toenemen. Ook discounters bieden steeds meer bio aan.


Voor meer informatie:
Rachel Parkes
Tel: +44 07775 652919
rachel.parkes@greenhousepr.co.uk
www.organictradeboard.co.uk

Chrissie Williams
Tel: +44 07715 816363
chrissie.williams@greenhousepr.co.uk
Publicatiedatum: