Waar de paprika-exporteurs de gezamenlijkheid zoeken bij de export, timmert FruitMasters op perengebied met haar merkenbeleid alleen aan de weg. "Naast de tastings hebben we ook een 'Produce of Holland' label ontwikkeld in de beroemde Delfts blauwe kleuren en met een afbeelding van een windmolen. We hebben met onze doos met oud-Hollandse look een naam opgebouwd op de Chinese markt. Afgelopen jaar zijn we met een aantal prominente Chinese opvoedblogs samen gaan werken, waar ouders en verzorgers tips en ervaringen uitwisselen. Verder zijn we begonnen met het uitdelen van gratis proefpakketten aan jonge ouders met daarin verse Conference peren en een slab voorzien van ons logo en een Delfts blauwe windmolen. Deze actie is zeer goed aangeslagen", vertelt Leonard.
"Dit jaar zal de perenoogst in de Benelux wat lager liggen, maar we hebben na het wegvallen van de Russische markt nieuwe afzetmarkten hard nodig. Het allerbelangrijkste is om een goede kwaliteit product te sturen. Klanten mogen niet voor verrassingen komen te staan. Gelukkig begint bij de Chinezen steeds beter door te dringen dat de verruwing op de Conference-peer geen defect is, maar een beschermlaag. De Migo-peer die we in 2015 hebben geïntroduceerd, heeft op de Chinese markt zijn gladde schil mee. Daar is al veel interesse naar. We hopen op de manier zoals we met de Kanzi-appel gewend zijn, dit merk verder uit te rollen. Met een kwalitatief goed product onder een merk, kun je wat opbouwen."
Voor meer informatie:
Fruitmasters
Leonard Kampschoer
lhm.kampschoer@fruitmasters.nl
www.fruitmasters.nl