Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jaffa Orri mandarijnen vallen in de smaak bij Aziaten

Uit een nieuw onderzoek blijkt dat 73% van de Chinese consumenten de easypeeler Jaffa Orri opnieuw zou kopen. Onder Japanse consumenten ligt dit percentage op 81% . Hier wordt de easypeeler vermarkt onder de merknaam Jaffa OR.



Het Israëlische Plant Production and Marketing Board heeft een marktonderzoek uitgevoerd in zowel China als Japan om de positie en kansen van Jaffa Orri/OR mandarijnen te evalueren waaruit bleek dat het ras goed in de smaak valt op deze markten. 

Het onderzoek werd gedaan onder 202 inwoners van Beijing en Shanghai in de leeftijdscategorie van 25 tot 55 jaar met als doel de acceptatie van Jaffa Orri te onderzoeken ten opzichte van andere mandarijnenrassen die op de Chinese markt worden verkocht. 





De Jaffa Orri presteerde beter dan Frutaria en Buzhihuo en zelfs veel beter dan Murcott (ook bekend als Honey Tangerine). De Jaffa Orri mandarijnen scoorden op alle kenmerken goed en behaalden een score van 70% of hoger voor kleur, aroma, smaak en textuur. Veel consumenten waren onder de indruk van de sappigheid en perfecte zoet-zuur balans van het fruit. 

In Japan werd een vergelijkbaar onderzoek uitgevoerd in Tokio onder 200 mensen tussen de 30 en 60 jaar. De uitkomsten waren hetzelfde. 81% van de Japanse respondenten gaf aan de Jaffa Orri mandarijnen te willen kopen en slechts 46% gaf aan liever Ponkan te kopen. Voor Murcott lag dit percentage op 39%. 

"Dit is goed nieuws voor Israëlische Jaffa Orri telers die veel geïnvesteerd hebben in het maximaliseren van hun opbrengsten en het verhogen van de kwaliteit. De exportvolumes naar China en Japan zullen komend seizoen, dat start in januari 2018, dan ook groeien," aldus Tal Amit van het Plant Production and Marketing Board. 
Publicatiedatum: