Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nature Knows, gewassen en ready-to-eat groenten en fruit

Gezonde verse tussendoortjes voor in het snackschap

Verspilling van AGF en gebrek aan consumptie
Volgens Nature Knows directeur Helmut Leili is er alleen al in Canada dagelijks een tekort van 70 miljoen porties AGF en in de Verenigde Staten zijn dat er nog eens 700 miljoen. Daarnaast gaat 40% van de versproducten verloren in de keten. "We hebben de capaciteit om een enorm volume te produceren maar zijn niet in staat de dagelijks aanbevolen porties groenten en fruit te leveren. Leili heeft de problematiek rondom overgewicht in Noord-Amerika onderzocht, evenals manieren om mensen te stimuleren om meer verse AGF te eten. Hij heeft zeven jaar onderzoek gedaan naar de beste verpakkingen om de producten zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.



Milieuvriendelijke verpakking 
Na 15.000 proeven vond hij eindelijk het beste ontwerp. Ik kwam op een ontwerp dat niet alleen de versheid van de producten garandeert maar het ook mogelijk maakt om het product gewassen en klaar voor gebruik te verkopen," legt hij uit. "De verpakking is bovendien volledig composteerbaar. We gebruiken al zoveel plastic in onze sector en ik wilde hier niet aan meedoen. Leili hoopt dat de producten ook in de retailsector verkrijgbaar zullen zijn maar zijn grootste doelmarkt zijn verkooppunten zoals benzinestations, ziekenhuizen, luchthavens en bekende koffieketens waaronder Tim Hortons. De prijs is eveneens een cruciale factor om de consument zo ver te krijgen dat hij verse groenten- en fruit snacks koopt. De doelstelling was om het product aan te bieden voor de prijs van een kopje koffie. Tot nu toe zijn de reacties van consumenten op onze Nature Knows- lijn overweldigend geweest." 



Lang houdbaar
De verpakking van het merk is zeer milieuvriendelijk. "Er is niets vergelijkbaars op de markt. Zelfs het venster op de verpakking is biologisch afbreekbaar en gemaakt van plantaardig materiaal. Het heeft lang geduurd voordat we dit bereikt hadden. De dozen en zakken die we voor onze verse tussendoortjes hebben ontwikkeld verlengen de houdbaarheid en zorgen dat de smaak behouden blijft." Leili legt uit dat de uiteindelijke houdbaarheid per product verschilt maar dat zij doorgaans 30% tot 50% langer te bewaren zijn dan in een andere verpakking. "Het was één van doelstellingen op een houdbaarheid te garanderen wat ons in staat stelt de groenten en fruit te plukken en verpakken op het moment dat de smaak op zijn best is."

Leili's achtergrond als geneticus en plantenkweker kwamen hier goed bij van pas. Hij vertelt dat de AGF-sector de distributieketen tegemoet is gekomen door producten te ontwikkelen met een lange houdbaarheid. Wanneer men zich echter toelegt op een bepaald kenmerk, dan gaat dat vaak ten koste van andere kwaliteiten, zoals de smaak. Dit is het geval voor veel AGF-categorieën en heeft er toe geleid dat consumenten hun belangstelling hebben verloren, met name kinderen. Onze nieuwe verpakking beschikt echter over natuurlijke kenmerken die de houdbaarheid verbeteren wat ons in staat stelt smaakvolle groenten en fruit te ontwikkelen die bij iedereen, vooral kinderen, in de smaak zullen vallen, terwijl we tegelijkertijd beantwoorden aan de eisen van de distributieketen.



De productlijn van Nature Knows is geschikt voor grootwinkelbedrijven en kan op dezelfde plaatsen verkocht worden als chocoladerepen en chips. "We weten dat we hiermee een positieve bijdrage aan de gezondheid van de consument zullen leveren." 


Voor meer informatie:
Helmut J Leili
Nature Knows Inc.
Ph: 226-787-5320

Publicatiedatum: