Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verslag PMA Fresh Connections Brazil – 24 augustus 2017

Brazilianen proeven Belgische Conference

Op 24 augustus vond in Sao Paolo de vierde editie van PMA Fresh Connections Brazil plaats, een conferentie gericht op de groenten- en fruitmarkt in Zuid-Amerika in het algemeen en de opportuniteiten voor Brazilië in het bijzonder. VLAM was voor de eerste maal aanwezig op deze conferentie. Deze deelname betekende de officiële marktintroductie voor de Belgische Conference peer in Brazilië, binnen het kader van het Europese project Taste of Europe.



Voor deze editie daagden 370 professionals uit verschillende landen op om contacten te leggen en (nieuwe) producten en technologieën voor te stellen. Daarnaast kon men ook via seminaries nieuwe inzichten verwerven op het vlak van lokale expertise en de Braziliaanse consumentenmarkt. Naast importeurs/exporteurs waren er ook retailers, telers, logistieke partners en vertegenwoordigers van overheden aanwezig. De Belgische Conference-peer kon rekenen op de vertegenwoordiging van de veilingen BelOrta en BFV.

België, het land van Conference, chocolade en bier
VLAM verzorgde op dit congres een stand waar de Conference-peer centraal stond. Het feit dat de peren rechtstreeks van de Belgische boomgaarden kwamen werd in de verf gezet. Door de datum van het congres, 24 augustus, had het immers heel wat voeten in de aarde om de nieuwe oogst op tijd in Brazilië te krijgen. De Belgische delegatie was dan ook trots om dit product aan de Brazilianen te kunnen presenteren. De bezoekers van het congres werden verwend met een gift bag. Naast een origineel verpakte Conference-peer, kregen de bezoekers ook een infofolder en Belgische pralines. Om in de sfeer van Belgische lekkernijen te blijven, werden tien pakketten met Belgisch bier verloot onder de bezoekers die hun business kaartje op de stand achterlieten.



De deelname aan PMA Fresh Connections vond plaats in het kader van een driejarige campagne die door Europa voor 80% gecofinancierd wordt. Het gaat om een informatie- en promotiecampagne die de Brazilianen warm moet maken voor de Belgische Conference-peer. De focus van de campagne ligt op degustaties op de winkelvloer.

Export naar Brazilië
Sinds het voorjaar van 2017 is er markttoegang voor de nieuwe oogst Belgische Conference-peren in Brazilië. Hopelijk kunnen dit najaar de eerste containers vertrekken richting Soa Paolo.
VLAM zal in 2018 opnieuw deelnemen aan PMA Fresh Connections Brazil, de datum is voorlopig nog niet bekend.
Publicatiedatum: