Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dole Fresh breidt bio-assortiment Scandinavische markt uit

Om aan de groeiende consumentenvraag naar meer biologische producten te beantwoorden, heeft Dole Zweden zijn bio-aanbod uitgebreid. 




"We hebben onlangs een aantal nieuwe biologische producten op de markt gebracht omdat we merken dat de biotrend in Scandinavië met de dag groeit. Om hieraan tegemoet te komen, hebben we ons bio-assortiment in Zweden, Finland en Denemarken uitgebreid. We zien de markt in de Baltische staten de laatste tijd ook groeien," vertelt Fredrik Pettersson van Dole Fresh cuts in Zweden. 

"We zijn al sinds 2009 op de Baltische markt actief. Toen we de markt betraden, waren het zware tijden, in de loop der jaren is de economische situatie verbeterd en zo ook de vraag naar nieuwe producten, waaronder bioproducten. Toen we net begonnen waren, was het onmogelijk om onze producten in de zomermaanden af te zetten vanwege de grote aanvoer van lokaal geteelde, goedkope groenten. Tegenwoordig daalt de vraag in de zomer nog steeds maar zetten we desondanks goede volumes af."


Het bedrijf introduceerde recent Crispy Slaw, een variatie op de bekende coleslaw. De producten zijn verpakt in een plastic bakjes en bevatten alle ingrediënten om een smakelijke salade te bereiden, die niet alleen perfect past bij een zomerse barbecue maar in alle seizoenen gegeten kan worden. De salade is in drie varianten verkrijgbaar: Honey Dijon (bio) die bestaat uit een mix van witte kool en wortel met een dressing van honing en Dijon mosterd, Mango Chili, een melange van witte, rode en savooiekool en wortel met een romige chilidressing en Mojo Rojo, op basis van rode kool en wortel met een dressing met een licht rookaroma. De dressings zijn apart verpakt zodat de consument de salade naar eigen smaak met meer of minder dressing aan kan maken. 





"We denken dat het Crispy Slaw assortiment in alle seizoenen bij de consument aan zal spreken. Ons piekseizoen loopt echter van Pasen tot halverwege de zomer, ongeacht of we een late of vroege zomer hebben. Wanneer het een mooie zomer is, is de afzet goed, met name omdat mensen dan vaker barbecueën," legt Fredrik uit. 

"Het rustigste seizoen staat echter voor de deur. Wanneer de dagen in oktober en november grauwer en korter worden, schakelen consumenten over op knolgewassen zoals wortelen en aardappelen en kiezen ze ook vaker voor groenten zoals kool. We bekijken momenteel ook of we meer kunnen bieden op het gebied van soepproducten, zoals soepmixen om onze afzet gedurende de wintermaanden te vergroten. We hebben echter nog niets concreets. Rondom de Kerst en Oud en Nieuw trekt de markt voor onze slamelanges weer aan, vooral in januari wanneer iedereen gezond gaat eten om de kilo's die er tijdens de feestdagen aan zijn gekomen weer kwijt te raken!"

Voor meer informatie:
Fredrik Pettersson
Dole Fresh Cuts
Tel: +46 42 249600
Email: fredrik.pettersson@saba.se
www.dole.se
Publicatiedatum: