Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

30% van de Britten winkelt goedkoper om geld te besparen

Marktonderzoeksbureau Nielsen meldt dat meer Britse kopers hun koopgedrag hebben veranderd op een manier die doet denken aan de nasleep van de financiële crisis in 2008/2009. Bij ongeveer 53% van de Britten begon het bezuinigen tussen april en juni, het hoogste percentage sinds de 56% in dezelfde periode van 2015. De oorzaak hiervan is de stijgende inflatie die de inkomens beperkt. Dit kwam naar voren in een enquête die gepubliceerd werd op donderdag. 

Steve Smith, directeur van Nielsen UK en Ierland: "Consumenten zijn er goed in om hun boodschappenbudget te gebruiken als een manier om op de totale huishoudelijke kosten te besparen. 30% van de ondervraagden gaf aan over te schakelen naar goedkopere merken bij het boodschappen doen als de tactiek om minder geld uit te hoeven geven."

Twee maanden na de Brexit stemming in juni 2016 was er al een record daling te zien van 40%. Toen daalde Groot-Brittannië ook van de tweede (net voor de Brexit) naar de negende plaats op de ranglijst van consumentenvertrouwen in Europa.

Bron: beta.theglobeandmail.com



Publicatiedatum: