Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Spar opent vier supermarkten in Albanië

Auchan opent eerste supermarkt in Roemenië

Aantal Britse promotieacties neemt af met 25%
Het aantal promotieacties bij Britse retailers is op het laagste punt in jaar tijd gekomen. De reden hiervoor is de druk die op de retailsector wordt uitgevoerd voor een transparanter prijsbeleid, aldus een onderzoek van IRI. Het onderzoek laat zien dat het aantal promotieacties sinds november 2012 is afgenomen met 25%. In november 2012 werd door het Office for Fair Trading (OFT) voor het eerst een aantal richtlijnen opgesteld met betrekking tot promotieacties. Als gevolg hiervan zullen Britse consumenten dit jaar voor £3,7 miljard (€4,1 miljard) minder aan kortingsacties zien. (esmmagazine.com

Toenemende verliezen bij HelloFresh
HelloFresh behaalde in de eerste helft van 2017 een omzet van €435 miljoen. Jaar op jaar is dat een toename vn 49%. Tegelijkertijd had het bedrijf een verlies te verwerken van €56,7 miljoen netto. Vorig jaar was er in dezelfde periode sprake van een verlies van €52,9 miljoen. De reden hiervoor is de uitbreiding van HelloFresh in nieuwe markten, waarbij sprake was van forse investeringen voor marketing. (retaildetail.eu)

China: meer verliezen voor JD.com
JD.com, dat in China na Alibaba het grootste e-commerce-bedrijf is, had een toenemend netto verlies in het tweede kwartaal. Hoewel de omzet groter was dan was verwacht, stonden de resultaten onder druk van de marketingskosten van de afgelopen periode. Het netto verlies kwam neer op 496,4 miljoen yuan (€63,1 miljoen). In dezelfde periode van vorig jaar was er sprake van een verlies van 252,3 miljoen yuan (€32,1 miljoen). De omzet nam met 43,6% toe tot 93,2 miljard (€11,8 miljard), terwijl er aanvankelijk een omzet was geraamd van 88 miljard yuan tot 90,5 miljard yuan (€11,2 miljard tot €11,5 miljard). (cnbc.com)

Amazon evalueert technologie voor verbeterde houdbaarheid
Amazon kijkt naar de mogelijkheden voor een nieuwe technologie genaamd Microwave Assisted Thermal Sterilization, oftewel MATS. Met de MATS-technologie kunnen kant-en-klaarmaaltijden worden gecreëerd, die in de schappen langer houdbaar zijn. Hierdoor kunnen verpakte versproducten een jaar lang worden bewaard, zonder dat er behoefte is aan koelopslag. Amazon heeft met betrekking tot MATS gesprekken gehad met onderzoekers van Washington State University, die de technologie in eerste instantie hadden ontwikkeld voor het Amerikaanse leger. Amazon kan volgens analisten met MATS zorgen voor significante besparingen in de kosten voor logistiek. (fooddive.com)

Auchan opent eerste supermarkt in Roemenië
Auchan gaat aan het einde van 2017 zijn eerste supermarkt openen in Roemenië. Hiervoor was Auchan uitsluitend in Roemenië actief met hypermarkten en buurtwinkels. De vestiging krijgt een oppervlak van 2.300 vierkante meter en wordt opgezet in een winkelwijk in Boekarest. (esmmagazine.com

Spar opent vier supermarkten in Albanië
Spar is van plan om in de komende maanden vier nieuwe supermarkten te openen in de Albanese steden Korça, Elbasan, Lezha en Tirana. Spar is al bijna een jaar actief in Albanië. De retailgroep beheert hier op dit moment drie Interspar-hypermarkten en 23 Spar-supermarkten. (esmmagazine.com

Brazilië: Carrefour heeft winstdaling van 3,4% in tweede kwartaal
Carrefour heeft in Brazilië in het tweede kwartaal een netto winst behaald van R$299 miljoen (€79,3 miljoen). Dat is 3,4% minder dan in het jaar ervoor. De netto omzet steeg met 7,9% tot R$12,29 miljard (€3,26 miljard). Er werd in totaal met een bedrag van R$507 miljoen 20,5% meer geïnvesteerd. 42% van de investeringen werd gebruikt voor het openen van nieuwe vestigingen. (esmmagazine.com

Mercadona heropent winkels in Tenerife and Mallorca
De Spaanse retailer Mercadona heeft twee vestigingen heropend op de eilanden Tenerife en Mallorca. De heropende winkels zijn onderdeel van een grootschalig project voor modernisering. De Tíncer-vestiging in Santa Cruz de Tenerife werd met een investering van €2,1 miljoen gerenoveerd, waarmee de locatie nu een winkeloppervlak heeft van 1.635 vierkante meter. (esmmagazine.com)

VS: Target verbetert levertijden
Target heeft het it-bedrijf Grand Junction overgenomen. Grand Junction is gespecialiseerd in efficiënte thuisbezorging. Target hoopt met de overname de levertijden van zijn bezorgdienst en zijn e-commerce als geheel te verbeteren. Het bedrijf werkt nu met Grand Junction aan thuisbezorging in Tribeca in New York, waarna er wordt uitgebreid in andere delen van de stad. In het volgend jaar wordt de samenwerking mogelijk uitgebreid naar andere Amerikaanse steden. (igd.com)

Amazon.com-oprichter in Hall of Fame
Jeffrey Preston Bezos, de oprichter en CEO van Amazon.com, wordt opgenomen in de Logistics Hall of Fame. Bezos wordt erkent als revolutionair met betrekking tot e-commerce en logistiek. Volgens de jury van de Logistics Hall of Fame was hij de eerste die besefte dat software en logistiek een sleutelrol spelen bij de overstap van handel door middel van een aankoopbeleid naar online commercie die uitgaat van de vraag van de consument. Als IT-wetenschapper heeft Bezos met een combinatie van software, efficiënte bezorging, automatisering en een strategie voor de lange termijn de logistieke sector volledig veranderd. Amazon geldt nu als een voorbeeld voor de gehele logistieke sector. In 2016 behaalde Amazon een omzet van meer dan $135 miljard (€114,4 miljard). (maritime-executive.com


Publicatiedatum: