"Venkelmarkt vindt weg omhoog na grillige start"
"Inmiddels ligt het prijsniveau rond de 80 cent. Dat is een mooi niveau, maar we hebben ook nog wel wat goed te maken", vertelt Joop, die afgelopen jaar in een nieuwe sorteerlijn heeft geïnvesteerd. Hij schat dat het Hollandse venkelareaal in lijn is met vorig jaar, wel vallen de kilo-opbrengsten dit jaar niet zo mee. "We gaan voor een goede tweede helft. We kunnen zeker tot medio november nog aan de bak met Hollandse venkel."
De venkel van Litjens wordt door Fossa Eugenia verkocht aan de foodindustrie, groothandel en retail. Het gros vindt zijn weg op de binnenlandse en de Engelse markt. Joop is positief gestemd over de toekomst van de venkel. "De trend is steeds meer richting groente en gezond eten en daarmee zitten we met venkel in het juiste hoekje. Er komt meer aandacht voor het product."
De mini-venkel die hij enkele jaren geleden introduceerde, heeft wat minder aandacht. "We hebben het product veel gepromoot en iedereen was enthousiast, maar het resulteerde uiteindelijk niet in veel bestellingen. Venkel is nog een relatief onbekend product en daarom is het de vraag of we ons op de niche van een niche-product moeten richten, maar we kunnen de mini-venkel nog altijd zaaien op bestelling."
Voor meer informatie:
Litjens Venkel
info@litjensvenkel.nl
www.litjensvenkel.nl
Voor verkoopinformatie:
Fossa Eugenia
T. +31(0)883 210 210
F.+31(0)883 210 211
info@fossaeugenia.com
www.fossaeugenia.com