Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vraag naar vers gesneden producten bij Tesco 10% gestegen

Het was voor kopers altijd gebruikelijk om alleen groenten en fruit bij de supermarkt te kopen. De laatste tijd zijn er echter grote veranderingen opgetreden. Nieuwe producten hebben een groot effect op de winkelgewoonten van klanten, maar zorgen er ook voor dat voedingsverspilling tegengegaan wordt.



Tesco biedt meer dan 400 verse, gezonde maaltijden, snacks en bijgerechten aan. Deze bevatten gezonde koolhydraatvervangers, zoals Butternut Fusili en Cavolo Bake. Voorbeelden van bijgerechten zijn Spinazie en Ricotta gevulde paddestoelen. Mexican Spiced Bean en Fruit Salsa worden verkocht als snacks. Door de groeiende populariteit wil Tesco het aanbod uitbreiden met groenten-, fruit- en saladegerechten. Een aantal van de nieuwe producten die gelanceerd zullen worden, zijn de champignonburgers, bietenburgers, aardappelstukjes met katsu dip en knapperige quinoa. 

De laatste twee jaar is de vraag naar deze bereide voeding toegenomen met 10%. Dit staat gelijk aan 1,5 miljoen extra producten die gekocht worden door klanten. De populariteit heeft een positief effect op het milieu. Alle producten van telers worden benut en gebruikt voor de gerechten, zoals bloemkool, wortelen, broccoli en flespompoen. Sommige bloemkolen waren bijvoorbeeld te klein om te verkopen. Nu worden ze gebruikt om bloemkoolcouscous te maken, een gezondere vervanger voor koolhydraten. Wortelen met aparte vormen worden nu gebruikt voor wortelspaghetti. 

Volgens Tesco is de afgelopen twee jaar de vraag naar de volgende producten sterk toegenomen:
  • Gespiraliseerde groenten, zoals courgette of wortelspaghetti. De vraag naar deze producten steeg met 40%. 
  • Salade van Edamame bonen. De vraag groeit met meer dan 100%.
  • Biologisch bereide salades. De vraag is bijna 90% gegroeid. 
  • Gezonde fruitsnacks, zoals meloen en mango. De vraag is toegenomen met 400%.
Publicatiedatum: