Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet Italiaans Orogel +11% naar 120 mln euro

De Italiaanse producent van diepvriesproducten Orogel rapporteert een omzet van 120 miljoen euro in de eerste zes maanden van dit jaar. Dat is een stijging van 11% ten opzichte van vorig jaar.

Volgens General manager Giancarlo Foschi is het resultaat het gevolg van "een erg actief eerste kwartaal als gevolg van het koude seizoen, waardoor normaal de verkoop stijgt."

Het jam-segment presteerde uitzonderlijk goed met een groei van 23% in de eerste zes maanden van dit jaar. De omzet van dit segment staat op 13 miljoen euro. Onder het Marcella-label is de jam-export naar de VS gestart. Ook het biologische segment liet een aanzienlijke groei zien en is goed voor 25% van de productie.

Zorgen door droogte
De aanhoudende droogte baart wel zorgen bij managing director Bruno Piraccini. Daardoor loopt het zaaien van de herfst- en winteroogst vertraging op. Hij wijst er op dat het bedrijf een goede markt in de wintermaanden kende, met pieken voor peren en kiwi's, maar dat de zomermarktprijzen erg variabel zijn.

Voor aardbeien zijn de resultaten goed, maar perziken en nectarines hebben lage prijzen en kleine volumes door de hitte en droogte.

bron: esmmagazine.com
Publicatiedatum: