Metis Oxy
Metis Tonic
Metis Aroma
Volgens Camille Herouard werd al snel duidelijk dat men hier iets compleet nieuws in handen had, een nieuwe smaakbeleving met een scala aan verschillende smaken, schil- en vruchtvleeskleuren. Men besloot deze premium rassen onder de merknaam Metis op de markt te brengen, een naam die refereert aan de kruising tussen de pruim en abrikoos. De belangrijkste gedachte achter Metis is echter om de consument een consistente premium smaakbeleving te kunnen garanderen in een fruitcategorie die vaak teleurstelt. Het komt helaas maar al te vaak voor dat men pruimen koopt die zuur, smakeloos of van matige kwaliteit zijn," vervolgt Camille.
Metis Safari
Toen het project van start ging, werkte het bedrijf samen met het Californische bedrijf BQ Genetics dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van nieuwe rassen. Hierbij wordt uitsluitend gebruik gemaakt van natuurlijke methodes zoals met de hand bestuiven en het gebruik van bijen voor de bestuiving. Het Franse Star Fruits en het Spaanse Rústicas del Guadalquivir zijn mede-eigenaren van het label Metis en hebben in Europa een licentiesysteem opgezet om deze rassen verder te ontwikkelen en een constante aanvoer van dit kwaliteitsfruit te kunnen garanderen. Er zijn vier productiebedrijven en distributeurs bij deze organisatie betrokken: Royal in Spanje, Blue Whale in Frankrijke en Zani en Minguzzi in Italië.
Metis Tonic
Op de vraag waarin Metis zich onderscheidt van andere steenfruitlabels antwoordt Camille dat het wereldberoemde Bradford Variety veredelingsprogramma jaarlijks 15.000 nieuwe rassen voortbrengt waaruit de beste worden geselecteerd. "Op deze manier wordt voortdurende innovatie en verbetering op zowel het gebied van kwaliteit als agronomie gewaarborgd."
"We bieden vele soorten aan. Met onze vier verschillende pruimenfamilies kunnen we aan de voorkeuren van iedere consument tegemoet komen. We kunnen van de vroege zomer, in juni, tot het late najaar, in november, een volledig aanbod aan pruimen leveren. Op de middellange termijn hopen we ook jaarrond te kunnen leveren door te importeren uit landen op het zuidelijk halfrond."
Volgens Camille zal dit alleen mogelijk zijn door de grootste bedrijven onder één label samen te brengen binnen een grensoverstijgend project, zodat de betrokken partijen kunnen streven naar het realiseren van een consistente aanvoer van eersteklas steenfruit om zo de klanttevredenheid te kunnen waarborgen."
Voor meer informatie:
Camille Herouard
Plumtastic Europe
84130 Le Pontet. France.
camille.herouard@star-fruits.com
http://www.metis-fruits.com/es/inicio/