Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Producten met toegevoegde waarde zijn buitenkans voor retailers

Japanse Blokker gaat AGF verkopen

BosniŽ: Bingo haalt Konzum in met winkelnetwerk
Bingo was in BosniŽ al de grootste supermarktketen qua omzet. De keten lijkt nu deze maand ook marktleider te worden qua winkelnetwerk. De supermarktketen met het grootste winkelnetwerk is momenteel nog Konzum, maar deze keten zal van 260 winkels in BosniŽ-Herzegovina terugvallen naar 170 vestigingen. De reden hiervoor is de afspraak die is gemaakt om de retailactiviteiten van het noodlijdende moederbedrijf Agrokor op te splitsen in de ketens Konzum en Mercator. Er zullen zo'n 83 Konzum-winkels heropend worden als Mercator-vestigingen, terwijl ook een aantal Konzum-filialen zullen worden gesloten of zullen worden doorverkocht aan concurrenten. (esmmagazine.com)

Japanse winkels voor huishoudelijke waren verkopen AGF
De Japanse winkelketen voor huishoudelijke goederen Muji heeft zijn belangrijkste winkel in Tokyo gerenoveerd. De nieuwe stijl van de winkel is gericht op alle basisbehoeften van de consument, oftewel voeding, onderdak en kleding. Zodoende is dit de eerste Muji-vestiging ter wereld waarin groente en fruit wordt verkocht. Alle AGF wordt geproduceerd zonder gebruik van meststoffen of gewasbeschermingsmiddelen en is direct afkomstig van telers, die met informatie bij de schappen aan de consument worden geÔntroduceerd. De winkel bevat ook een assortiment van zo'n 300 andere voedingsmiddelen, zoals kruiden en snacks. (curbed.com)

VK: Sainsbury's verhoogt salarissen
De Britse keten Sainsbury's heeft een salarisverhoging aangekondigd. Het basisloon wordt verhoogd tot £8 (Ä8,86) per uur. Dit komt neer op een toename van 4,4%. De salarisverhoging geldt voor 135.000 stafleden, waaronder ook werknemers van jonger dan 25 jaar. (retailgazette.co.uk)

Ahold-Delhaize heeft 82% meer winst in tweede kwartaal

Ahold-Delhaize had in het tweede kwartaal een toename in netto winst van 68%. De winst werd mede behaald door de sterke omzet die in Nederland werd gedraaid en door de verbeterende resultaten bij de Amerikaanse tak van Ahold-Delhaize. De netto winst bedroeg Ä355 miljoen, terwijl de omzet met een toename van 3,4% neerkwam op Ä16 miljard. CEO Dick Boer verwacht dat de tweede helft van 2017 een winstmarge zal geven dat grotendeels overeenkomt met de winst van het eerste halfjaar. De omzet- en winstcijfers vielen hoger uit dan aanvankelijk was verwacht. De aandelen daalden met 2,4% in waarde op de beurs van Amsterdam. De onderliggende bedrijfswinst van de activiteiten in de VS steeg voor Ahold en Delhaize in het tweede kwartaal met respectievelijk 4% en 3,8%, wat mede kwam door de lichte toename in omzet en de toenemende prijzen. (esmmagazine.com

Finland: SOK heeft 2,4% omzettoename in eerste halfjaar

Het Finse SOK, dat ook wel bekend staat als de S Group, had in de periode van januari tot juni een toename in retailomzet van 2,4% tot Ä5,5 miljard. De bruto winst kwam neer op Ä119 miljoen, terwijl in dezelfde periode van vorig jaar nog een winst werd behaald van Ä105 miljoen. De omzet werd met name gestimuleerd door een meer divers assortiment, langere openingstijden en lagere prijzen. Ook nam de omzet van online kanalen jaar op jaar toe met ongeveer 50%. (esmmagazine.com)

Amazon kan Whole Foods-prijzen slechts beperkt verlagen
Klik hier om het artikel te lezen.

Canada: Loblaw CEO reageert op kritiek omtrent minimum loon
Loblaw Cos. Ltd. heeft kritiek van de advocatengroep Leadnow gekregen, nadat bekend werd dat het bedrijf misschien zo'n CA$190 miljoen (Ä127,7 miljoen) aan extra arbeidskosten moet incasseren. De reden hiervoor is de toename in minimumloon in Ontario en Alberta. Loblaw-CEO Galen Weston maakte de mogelijke extra kosten bekend tijdens een ontmoeting met analisten, wat uiteindelijk leidde tot felle kritiek vanuit social media. (theglobeandmail.com)

Producten met toegevoegde waarde zijn buitenkans voor retailers

De omzet van groente en fruit met toegevoegde waarde is in de afgelopen jaren met dubbele cijfers toegenomen. Hierdoor zijn er volgens Grocery Headquarters allerlei mogelijkheden ontstaan voor promotie voor groenteafdelingen. Zo zijn er meer opties gekomen voor snacks op basis van AGF, die met name bij kinderen populair zijn. Het verpakkingsbedrijf Crunch Pak heeft zakken voor gesneden appelringen op de markt gezet, terwijl het bedrijf Stemilt zakken met fruit voor kinderen onder de naam "Lil Snappers" verkoopt. (fooddive.com


Publicatiedatum: 10-8-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: