Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Millennials belangrijkste kopers van biologische waar"

'Where ecology meets economy' is de lijfspreuk van Eosta, de Nederlandse distributeur van biologische groenten en fruit. De leverancier van kasgroente en overzees fruit ziet de vraag overal groeien. "Een toenemend aantal consumenten kiest bewust voor biologisch," vertelt Michaël Wilde, Sustainability & Communications Manager. Met onderscheidende producten wil Eosta zijn kritische klanten verrassen. "Bijvoorbeeld met de pruimtrostomaat Pomodorini, bij telers bekend als Wasino RZ."



Milennials belangrijkste kopers
"Biologische producten zijn geen hype, maar maken een gestage groei door. Overal zien wij de vraag toenemen. Millennials zijn de belangrijkste kopers van biologische waar. Zij zijn niet de koopkrachtigste, maar wel de meest bewuste kopers. Dat merken supermarkten, die hun biologische assortiment steeds verder uitbreiden. Ook de politiek realiseert zich dat het slim is om de verkoop ervan te stimuleren. Het zorgt voor minder vervuiling en een schonere bodem en draagt bij aan de klimaatdoelen van Parijs."

Transparantie
"Als Eosta hebben wij de missie om de wereld een stukje beter te maken. Duurzaamheid begint met transparantie over waar voedsel vandaan komt. Via ons trace & tell-systeem Nature & More kunnen consumenten kennis maken met onze meer dan duizend telers op zes continenten. Maar we doen meer. Met onze film The True Cost of Food brengen wij de verborgen kosten van de gangbare teelt onder de aandacht. Wij pleiten voor eerlijk rekenen. En met de campagne Health Wonders - een knipoog naar de farmaceutische industrie – laten we zien dat biologische producten bijdragen aan gezondheid."



Smaak
"Consumenten kiezen bewust biologisch. Voor een betere wereld, voor hun eigen gezondheid of nog belangrijker: voor de goede smaak. Daarin onderscheiden alle biologische producten zich. Pomodorini, onderdeel van onze lijn Taste Wonders, is daar een prachtig voorbeeld van. Deze iets grotere pruimtrostomaat - het ras Wasino RZ van Rijk Zwaan - is superlekker. Voor een goede smaak is het juiste ras een eerste voorwaarde. Een goede bodem, de juiste voeding en gedreven telers zijn een tweede. Organic Brothers – nummer 300 bij Nature & More – zijn echte professionals."

Blijven verrassen
"Naast telers zijn zaadhuizen voor ons belangrijke partners. Rijk Zwaan begrijpt dat wij klanten van biologische producten moeten blijven verrassen met rassen die het allerbeste smaken en daarnaast een bijzondere kleur of vorm hebben. Het commitment van Rijk Zwaan voor bio is groot; daarom zijn onze contacten uitstekend. Als zij een nieuw, bijzonder ras hebben, komen ze er zelf mee. Ze denken mee wat in de markt past. Dat is voor ons van grote waarde."

Voor meer informatie:
Michael Wilde
Eosta
Transportweg 7
2742 RH Waddinxveen
Tel: +31 (0)180 63 55 63
Michael.Wilde@eosta.com
www.eosta.com
Publicatiedatum: