Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Appelen verpakt door robot

FirstFruits Marketing in Washington, dat biologische appelen vermarkt en de exclusieve leverancier is van Opal appelen, heeft onlangs een gloednieuwe verpakkingslijn en palletiseersysteem laten installeren in zijn faciliteit in Broetje Orchards, in Prescott.

De nieuwe machine verbetert de verwerking van het fruit zodat de appelen de retail in optimale kwaliteit bereiken en eveneens langer houdbaar zijn. Het nieuwe systeem houdt ook een verbetering van de koelketen in, waarbij de appelen van pluk tot winkelschap gekoeld worden. 

"De drie verpakkingslijnen zorgen er in combinatie met het automatische palletiseersysteem voor dat we efficiënter kunnen werken en beter kunnen inspelen op de verschillende eisen van ons gevarieerde klantenbestand," legt Chuck Zeutenhortst van FirstFruits uit. "We hebben een nieuwe lijn speciaal voor bio-appelen en kunnen desgewenst ook mixverpakkingen van verschillende rassen leveren."

"Naast het verhogen van de efficiëntie van het verpakkingsproces zorgen de nieuwe machines ook voor een verbetering van de werkomgeving van onze medewerkers. We hebben deze verpakkingsfaciliteit ontworpen met het oog op zowel een betere verwerking van ons fruit als betere werkomstandigheden voor ons personeel," legt Jim Hanzen van Broertje Orchards uit. "Onze nieuwe faciliteit voldoet aan de laatste voedselveiligheidsvoorschriften en is uitgerust met een cleanroom verlaagd plafond, betere verlichting en ventilatie waardoor er een werkplek is ontstaan die in alle seizoenen comfort biedt."

De nieuwe verpakkingslijnen worden in het aankomende seizoen, 2017-2018, in gebruik genomen. Voor een video over de toegepaste technologieën, klik hier

Contact:
Adam Brady
FirstFruits Marketing
Cell: 912-541-7726
Publicatiedatum: