Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groenten winnen terrein op sportevenementen

Greenco sponsort basketbalevenement met snackgroenten

Sporten: daar hoort ook een gezonde omgeving bij. McDonald's kondigde onlangs aan om te stoppen als hoofdsponsor van de Olympische Spelen. De volgende stap is om in plaats daarvan gezonde sponsors aan sportevenementen te verbinden. Dat is gelukt voor het EK 3x3 Basketball in Amsterdam afgelopen weekend. JOGG-partner Greenco stimuleert het eten van Tommies snackgroenten, snoeptomaatjes, paprikaatjes en komkommertjes, bij alle deelnemers en bezoekers van dit evenement.

Jongeren Op Gezond Gewicht maakt zich hard voor een gezonde omgeving zonder reclame voor ongezonde voeding. Binnen het netwerk van meer dan 120 JOGG-gemeenten is het beleid gericht op gezonde evenementen. Zo moet drinkwater aantrekkelijk gemaakt worden en toegankelijk zijn en zijn er voldoende alternatieven voor ongezonde snacks.

"Producenten van gezonde producten dragen wat ons betreft bij aan een gezonde generatie en meer jongeren op gezond gewicht. Zij hebben een voorbeeldfunctie. Juist tijdens sportevenementen. Graag moedigen wij naast Amsterdam ook andere JOGG-gemeenten aan om alleen ruimte te bieden aan producenten van gezonde producten", aldus Marjon Bachra, directeur Jongeren Op Gezond Gewicht.

Bron: JOGG
Publicatiedatum: