Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
VS verwachten komende weken piek in Kanzi afzet
De komende weken zal de afzet van Nieuw-Zeelandse en Chileens Kanzi appelen naar verwachting pieken en zal de categorie bij Amerikaanse retailers extra dollars in het laatje brengen. Dit is goed nieuws voor deze appel waarvan de afzet het laatste jaar met 100% toenam.
Volgens Robb Myers, vicevoorzitter van de importafdeling van CMI Orchards, hebben retailers de laatste jaren ontdekt dat clubrassen zoals Kanzi de appelcategorie gedurende de zomermaanden nieuw leven inblazen.
"Tot dusver is de afzet dit seizoen verdubbeld en we verwachten dat de sterke afzet tot in augustus door zal gaan dankzij de import uit het zuidelijk halfrond."
Myers legt uit dat veel retailers Kanzi de laatste paar jaar hebben gebruikt om de categorie in de zomerperiode te spannender te maken. "We weten dat appelen zoals Red Delicous, Gala, Honeycrisp en Pink Lady de basis vormen voor deze categorie. We zien ook dat retailers meer verkopen en extra dollars binnenhalen door de interesse van de consument voor de categorie aan te wakkeren op een moment waarop de appelafzet doorgaans keldert," vervolgt hij.
"De zomer is een geweldige periode voor retailers om Kanzi in hun aanbod op te nemen," legt Meyers uit. "In deze periode hebben consumenten de neiging deze categorie links te laten liggen om de eenvoudige reden dat er maar weinig rassen beschikbaar zijn en het aanbod gering is. Uit de verkoopresultaten van onze klanten blijkt echter dat het introduceren van import Kanzi appelen de afzet een flinke impuls kan geven."
Myers haalt gegevens van Nielsen aan die aantonen dat de afzet van Kanzi gedurende de laatste 52 weken met 103% is gegroeid en dat 9.000 retailers Kanzi appelen in hun schappen hebben liggen. Kanzi kwam voor in de top twintig van de Amerikaanse supermarktafzet met een winst van 100%. Alleen al in juli vorig jaar namen 1.500 retailers de Kanzi appel op in hun assortiment.