Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Omzet supermarkten juni +5,7% naar €3,54 miljard
De supermarktomzet is in juni met 5,7% gestegen naar 3,54 miljard euro (3,35 miljard euro mei 2016). Per kassabon steeg de omzet met 5,8% naar 24.14 euro (22,82 euro in juni 2016). Het aantal uitgegeven kassabonnen in juni 2017 bleef vrijwel stabiel ten opzichte van vorig jaar juni.
Stijging aanbiedingen
Van de totale supermarktomzet is 21,6% middels een aanbieding verkocht (folder, tv of online). Dit aandeel is het afgelopen jaar fors gestegen (van 17,6% in 2015 naar 18,8% in 2016).
Vooral home care & personal care wordt veel in promotie verkocht (37,1%) en ook bij vers, kruidenierswaren en diepvries stijgt het aandeel. Vooral verse producten zoals aardappelen, groenten en fruit (21,9%) worden vaker in de aanbieding gekocht.
In alle doelgroepen/fasen in de gezinscyclus stijgt het omzetbelang van de aanbiedingen in de supermarkt in het voortschrijdend jaar. Bij de gepensioneerden ligt het promotieaandeel het hoogst. Het belang van aanbiedingen in de supermarktomzet stijgt op alle aankoopdagen van de week. Echter, naarmate de week vordert, neemt het belang wel af. Op maandag wordt 22,9% middels aanbieding verkocht en op zaterdag 19,8%.