Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

8 mln subsidie voor promotie bio in Denemarken en Engeland

Elke teler heeft zijn eigen mening over de Europese Unie. Sommigen zien de voordelen, anderen alleen de nadelen. Voor veel producenten is één van de voordelen de beschikbare subsidies om consumenten en handelaren te informeren over de beschikbare producten in de markt.

In 2016 heeft de CHAFEA, het uitvoerend agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voedsel, 6 van deze subsidies toegekend voor de promotie van verschillende producten. Een overzicht laat zien dat voor de promotie van diverse producten en productcategorieën in totaal €17.427.216 euro is toegekend.

Bijna de helft hiervan werd toegekend voor de promotie van biologische producten in het Verenigd Koninkrijk en Denemarken. Een totaalbedrag van €8.437.056 werd ter beschikking gesteld aan de Britse Organic Trade Board en de Deense Økologische Landsforening.

Andere opvallende subsidiebedragen voor promotionele doeleinden waren voor poinsettia's: Stars for Europe ontving €1.399.478 voor de promotie van poinsettia's in Frankrijk, Duitsland, Polen en Zweden.


Publicatiedatum: