Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Italiaanse online supermarkten neemt met 37% toe

Veganistische winkels geopend in Frankrijk

Indonesië: 7-Eleven sluit winkels
7-Eleven sluit de 141 vestigingen die in Indonesië nog waren overgebleven, aldus franchise-eigenaar Indonesia PT Modern Internasional. Directeur Chandra Wijaya gaf aan dat het sluiten van de winkels te maken heeft met te beperkte middelen om de bedrijfsvoering te ondersteunen en met de overdracht van aandelen van de retailer. (freemalaysiatoday.com

Wereldwijde cyberaanval slaat toe Auchan
De betaalautomaten van Auchan in Oekraïne zijn getroffen door een wereldwijde cyberaanval. Volgens een woordvoerder van de keten zijn de problemen nu verholpen. "Auchan werd alleen getroffen in Oekraïne. De betaalautomaten werkten op dinsdag niet meer, maar dat is nu opgelost." (Reuters)

VS: Lidl heeft minder prijsvoordeel voor AGF
In de eerste week dat Lidl in de VS zijn eerste vestigingen heeft geopend, waren de prijzen tussen de 5,7% en 10% goedkoper dan bij nabijgelegen Wal-Mart-vestigingen. Ook waren de prijzen bijna 15% goedkoper dan bij Kroger en waren ze nagenoeg gelijk ten opzichte van de prijzen van Aldi. Dit blijkt uit een vergelijkend onderzoek door de Deutsche Bank. Analisten van de bank keken naar de prijzen van drie van de tien Amerikaanse Lidl-vestigingen, die onlangs in bedrijf zijn gegaan. Het prijzenvoordeel van Lidl was over het algemeen groter met betrekking tot algemene producten dan bij de versproducten. (supermarketnews.com

Naturalia opent drie veganistische winkels in Frankrijk
De Franse retailer Naturalia heeft drie nieuwe veganistische supermarkten geopend in Parijs en Vincennes. Het assortiment bestaat bij de winkels uitsluitend uit biologische en vegetarische producten. Hoewel sommige grote ketens al biologische vestigingen hebben geopend, zoals Carrefour Bio en Biocoop, is Naturalia het eerste Franse merk dat volledig is gericht op veganistische consumenten. Naturalia is onderdeel van de Casino Group. (esmmagazine.com)

Japanse retailer neemt Times Supermarkets over
De in Hawaii gevestigde keten Times Supermarkets wordt overgenomen door een onderdeel van de Japanse Don Quijote Group. Dit blijkt uit een verklaring van het moederbedrijf van Times, Quinn Stores Inc. (QSI). Alle 24 vestigingen die QSI in Hawaii heeft staan worden aan de Japanse groep verkocht. Dit betreft 17 Times Supermarket-vestigingen, 5 Big Save Markets en 1 Shiuma Supermarket. Ook wordt de keten Fujioka's Wine op de eilanden Ohau, Kuai en Maui aan Don Quijote overgedragen. Er zijn werden geen financiële details bekendgemaakt. (supermarketnews.com

Italiaanse online supermarktsector neemt met 37% toe
De online supermarktsector van Italië heeft op dit moment een waarde van €812 miljoen. Jaar op jaar is dat een toename van 37%. Dit blijkt uit een onderzoeksverslag van het IT-bedrijf Osservatori. Van de totale waarde komt €708 miljoen(+39%) neer op het segment voor voedingsmiddelen. (esmmagazine.com

Italië: Crai heeft omzetgroei
De Italiaanse retailer Crai had in 2016 een toename in jaaromzet van 9% tot €5,8 miljard. De omzet nam in februari van dit jaar toe met 0,15%. Crai is met een marktaandeel van 3,46% op de negende plek in de lijst van grootste Italiaanse supermarktketens beland. (esmmagazine.com

VS: Fresh Market breidt uit met maaltijdpakketten
Het in Greensboro gevestigde Fresh Market is begonnen met het "Little Big Meal"-programma. Alle 176 vestigingen van Fresh Market voeren promotie voor de "Little Big Meal"-maaltijdpakketten. De pakketten hebben een prijs van $25 (€21,91) of minder en bevatten verse ingrediënten voor een maaltijd voor vier personen. (charlotteobserver.com

VS: Beleid tegen voedselbonnen kan retailers miljarden kosten
Het huidige beleid van Trump houdt onder andere in dat er in de periode van 2018 tot 2028 $191 miljard (€167,4 miljard) wordt bespaard op het Supplemental Nutrition Assistance-programma. Met dit programma worden voedselbonnen verstrekt aan huishoudens met een te laag inkomen. Volgens het retail consultancy-bureau AlixPartners zal de retailsector hierdoor mogelijk $70,7 miljard (€62,0 miljard) mislopen. (cnbc.com)

VS: Schnucks en Instacart gaan samenwerking uitbreiden
De supermarkt- en drogisterijketen Schnucks gaat zijn samenwerking met Instacart uitbreiden. Instacart gaat voor thuisbezorging zorgen bij het merendeel van de Schnucks-vestigingen in de Midwest-regio. (groceryheadquarters.com)

Telers over Whole Foods-overname door Amazon

Amazon heeft onlangs bekend gemaakt Whole Foods over te willen nemen. Wat betekent dat echter voor de tienduizenden biologische telers die voor Whole Foods werken? Whole Foods heeft op dit vlak samengewerkt met zowel grote teeltbedrijven als Driscoll's en CalOrganic als kleine telers als RimRock Ranches in Idaho.
Klik hier om meer te lezen op foxnews.com.

VS: Albertsons wil online concurrentie aangaan
Albertsons is momenteel bezig om het ontwerp en de functionaliteit van zijn e-commerce-platform te verbeteren, aldus The Wall Street Journal. Ook werkt het bedrijf aan het migreren van zijn e-commerce-systemen naar cloud platforms, zoals Azure van Microsoft. Ongeveer de helft van alle klanten van Albertsons hebben de mogelijkheid tot het online bestellen van hun boodschappen. Als het aan Albertsons ligt, kan de andere helft binnenkort ook gebruik maken van de online services van de supermarktketen, al is er vooralsnog niets bekend over wanneer deze services worden uitgebreid. Albertsons is als keten aanwezig in 35 Amerikaanse staten. (fooddive.com)



Publicatiedatum: