Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hispalco gaat druiven uit Cadiz vermarkten

"We verwachten een goed Spaans druivenseizoen"

"We zijn nog niet begonnen met het vermarkten van Spaanse druiven maar we denken dat het seizoen in week 26 of 27 zal beginnen," vertelt Fabian Infantes, commercieel directeur van Hispalco. Momenteel levert het Valenciaanse bedrijf Italiaanse druiven. 

"Het is nog te vroeg om iet te kunnen zeggen over het totale beschikbare volume. Het belooft echter een goed seizoen te worden. Veel producenten hebben hun plantages beschermd om schade te voorkomen en dit biedt deels ook een garantie voor de kwaliteit en kwantiteit van het product," legt Fabian uit. 


 
Hispalco vermarkt druiven uit de Spaanse regio's Murcia, Alicante en Cadiz onder de labels Monna Lisa en Unicorn. "Dit seizoen zullen we ook de productie uit Cadiz op de markt brengen, waar nieuwe, resistente rassen met betere smaakeigenschappen worden geteeld, waarvan we hopen dat ze goed door de markt ontvangen zullen worden," legt directrice Ana Beltran uit.

"We blijven ook de traditionele rassen zoals Crimson. Melisa, Thomson, Flame en Red Globe leveren evenals de vertrouwde Victoria en Aledo druiven. We gokken dit jaar op de nieuwere rassen zoals Sweet Celebration, Sweet Enchantment, Candy Snaps en de knapperige en zoete Candy Hearts," vervolgt de exporteur. 

"De grootste verandering in de consumptietrend is de verschuiving van rassen met pitten naar pitloze druiven, wat de vraag oproept of rassen met pitten uiteindelijk volledig uit het winkelschap zullen verdwijnen. Fabian Infantes vertelt dat dit moeilijk te voorspellen is. De consumptie van pitloze rassen neemt overduidelijk toe maar er is ook nog altijd vraag naar druivenrassen met pitten. Het is een feit dat veel telers zich richten op de teelt van pitloze druiven maar men kan niet zomaar van het ene op het andere seizoen omschakelen. Een druivenplantage heeft 4 tot 5 jaar nodig om volledig productief te worden. Afhankelijk van het ras zou dit mogelijk een jaar vervroegd kunnen worden. Hoewel het er naar uit ziet dat pitloze druiven de markt zullen veroveren, is het om deze reden te vroeg om hier definitieve uitspraken over te doen," legt Ana Beltran uit. 



De druivensector is zeer veelzijdig en duiven worden op verschillende manieren gepresenteerd. "De belangrijkste noviteit voor dit seizoen is de introductie van onze Hippie Chic krat voor Italiaanse druiven. Vorig jaar hebben we voor onze merken Monna Lisa en Unicorn Classic Edition houten kratten met gouden details op de markt gebracht, elk met een inhoud van 800 gram. Deze manier van presenteren viel goed in de smaak en vandaar dat we dit format dit jaar uitbreiden," aldus Infantes. 

Het bedrijf exporteert zijn druiven vooral naar Duitsland, Frankrijk en Italië. Daarnaast worden er ook volumes naar markten in de Golfregio geëxporteerd en in minder mate ook naar Hong Kong. 

"In Italië is het druivenseizoen begin juni van start gegaan en dit land is een grote concurrent voor Spaanse druiven. De Italiaanse druiven die wij onder onze labels verkopen zijn van zeer hoge kwaliteit. Het is een duur product, met name bij aanvang van het seizoen, maar volgens Ana is er een markt voor druiven uit alle herkomstgebieden. 


Voor meer informatie: 
Ana Beltrán
HISPALCO, S.A.
C/ Barranco Pascual, 45. Pol. Ind. Campo Aníbal.
46530 Puzol, Valencia. España.
M: +34606686319
T: +34 963404422
abeltran@hispalco.com
www.hispalco.com
 
 
 

Publicatiedatum: