Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jack Hamilton, Mash Direct

"We moeten nieuwe markten voor traditionele Britse groenten vinden"

De AGF-sector wordt overspoeld door trendy nieuwe fruitsoorten en bijzondere groenten. Met zo'n gevarieerd aanbod is het een hele uitdaging om de consument weer aan de oude vertrouwde Britse groentenklassiekers te krijgen. 

Mash Direct uit Noord-Ierland is gespecialiseerd in traditionele groenten en heeft als belangrijkste producten aardappel-, wortel- en pastinaakpuree. Het bedrijf produceert echter ook premium producten zoals knapperige groentenschotels die het goed doen op de Britse markt en 'neeps and tatties' die vooral in Schotland goed verkopen. De verschillende regio's hebben zo hun eigen voorkeuren maar traditionele gerechten blijven nog altijd de bestsellers. 

Martin, Tracy, Jack en Lance Hamilton te midden van de aardappelen

60% van de groenten worden geteeld op het familiebedrijf in Ierland maar het bedrijf heeft ook aanvoer uit Schotland en indien noodzakelijk zo nu en dan ook uit Engeland. We werken met groenten, die wel tot een jaar lang bewaard kunnen worden zodat jaarronde beschikbaarheid geen probleem voor ons vormt. 

Mash Direct neemt echter geen genoegen met alleen traditionele groenten of het feit dat mensen deze alleen in de wintermaanden op het menu zetten. 


Mash Direct Champ

"Een aantal van de producten in ons assortiment zijn een poging om de traditionele wintergroenten ook in de zomer bij de consument op tafel te krijgen. Zo bieden we wortel- en pastinaakfrites die geweldig goed verkocht worden," vertelt Mash Direct directeur Jack Hamilton. "We hebben vorige week vijf nieuwe lijnen bij Tesco gelanceerd, waarvan één met zoete aardappelfrites, waarmee we inspelen op de groeiende trend onder consumenten om de inname van koolhydraten te beperken. Daarnaast bevatten de producten geen gluten."


Mash Direct Champ bij de Burj Khalifa

Aangezien het toch wel een uitdaging is om deze wat saaie groenten te vermarkten, is het belangrijk om de aandacht te vestigen op de prachtige kleuren van deze producten door ze op de juiste manier te verpakken en presenteren. Huismerken worden steeds bepalender in het supermarktschap en veel producten lijken op elkaar, wij kunnen hier wat meer variatie en kleur aan toevoegen," vervolgt Jack.

Alle producten van het bedrijf worden onder de merknaam Mash Direct vermarkt. "We zijn een familiebedrijf, ik ben alweer de zesde generatie die het bedrijf runt. We zorgen er altijd voor dat onze producten van onze naam voorzien zijn zodat de consument precies weet waar zijn groenten vandaan komen. Ook kunnen zij op social media meer te weten komen over ons bedrijf. We posten iedere week een filmpje waarin we laten zien waar we op dat moment mee bezig zijn. Hoewel aardappelen en wortelen misschien niet zo spannend zijn, is het voor de klant wel interessant om te zien waar en hoe ze geteeld worden zodat ze een idee krijgen van de herkomst van deze producten."

Tracy, Jack en Lance Hamilton met aardappelen 

Mash Direct levert aan 5.000 winkels in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, waaronder detaillisten, de grotere retailers en foodservice- en voedselverwerkende sector. 

"Het draait allemaal om het vinden van nieuwe markten voor traditionele Britse groenten," aldus Jack. 

Voor meer informatie:
Jack Hamilton
Mash Direct
Email: Jack@mashdirect.com
Tel:+44 (0) 28 9187 8316
www.mashdirect.com

Publicatiedatum: