Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoverslag

United Fresh in teken van innovatie en technologie

Op 14 en 15 juni vond in McCormick Place in Chicago de United Fresh vakbeurs plaats. Dit jaar was de expositieruimte verplaatst van de South Hall naar de West Hall en was de beurs wat kleiner van opzet. Er namen zo'n 300 exposanten deel aan de beurs. De hal was in vier secties verdeeld: FreshMKT, FreshTEC, International Floriculture en Global Cold Chain. 



Klik hier voor het volledige fotoverslag 

FreshMKT in teken van productinnovatie
De exposanten die aanwezig waren in het FreshMKT gedeelte presenteerden de laatste ontwikkelingen in de AGF-sector, waaronder nieuwe rassen, verpakkingen en merchandisingoplossing. Ook werden hier de nieuwe producten van de finalisten van de United Fresh Innovation Awards gepresenteerd. De nieuwe producten bestonden onder andere uit kasaardbeien, appelringen en snackverpakkingen. Salademixen, kinderfruit en vegetarische noedels waren een paar van de andere opvallende nieuwkomers. De Organic Showcase was gewijd aan nieuwe producten van biobedrijven. 

Hoewel het niet overdreven druk was op de beursvloer, waren de exposanten zichtbaar tevreden. "We zijn blij hier te zijn," vertelt Steve Lutz van CMI. "Deze show wordt voor ons in een gunstige periode gehouden, vlak voor het begin van ons kersenseizoen," vervolgt hij. "Eenmaal terug thuis zullen we de resultaten van de beurs evalueren, en onze nieuwe contacten benaderen." Aaron Fox van Fox Packaging was eveneens tevreden. "Het was precies bedrijvig genoeg in onze stand," vertelt hij. "Hierdoor konden we volop aandacht besteden onze klanten en toekomstige klanten die interesse hebben in onze productlijn." Mike Prather van Handy Candy benadrukte nog eens dat het belangrijk is om tot het einde te blijven. "Je weet nooit wie je stand bezoekt en wij hebben nog een geweldig nieuw contact gelegd om vier uur 's middags, toen de beurs al op zijn einde liep."



Top agro-tech start-ups in de FutureTEC zone
Het FreshTEC gedeelte was bedoeld om de nieuwste technologieën voor de AGF-sector in de spotlights te zetten. Op deze afdeling waren er in de FutureTec zone 25 vooraanstaande agrarische technische start-ups aanwezig. Hazel Technologies presenteerde de FruitBite aan zijn klanten, een biologische afbreekbaar matje dat een ethyleenremmende stof verspreid waardoor het schapleven van verse AGF wordt verlengd. Spensa demonstreerde zijn automatische insectenval terwijl Arable de Arable Mark showde, een schijf die het mogelijk maakt om nauwkeurige oogstramingen en kwaliteitsmetingen te verrichten.

Klik hier voor het volledige fotoverslag 
Publicatiedatum: