Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vertrekkend Carrefourbaas positief over toekomst

Finse consument kiest voor kwaliteit in plaats van prijs

Vertrekkend Carrefourbaas positief over toekomst
Carrefour-directeur Georges Plassat sluit zijn ambtstermijn van vijf jaar af met een positieve blik op de toekomst. Volgens hem heeft zijn hervormingsstrategie voor het bedrijf gewerkt en denkt hij dat zijn opvolger Alexandre Bompard goed zal presteren, aldus een toespraak van Plassat tijdens de aandeelhoudersvergadering. Per 18 juli volgt Bompard Plassat op. (Reuters)

Tesco heeft sterkste omzetgroei sinds zeven jaar
De vraag naar versproducten heeft de totale like-for-like-omzet van Tesco in het eerste kwartaal met 2% doen stijgen. De like-for-like-omzet van voedingsmiddelen steeg jaar op jaar met 2,7%. Daarmee behaalt de keten zijn sterkste kwartaalomzet in het Verenigd Koninkrijk sinds zeven jaar. De Britse like-for-like-omzet steeg in de periode van 13 weken tot 27 mei met 2,3%. Dat maakte het afgelopen kwartaal het zesde kwartaal op rij met omzettoename. Analisten waren uitgegaan van een toename van 1,7% tot 2,0% in verband met de groei van 0,7% in het kwartaal hiervoor. (Reuters / The Telepgrah)

Finse consument kiest voor kwaliteit in plaats van prijs
Finnen maken bewustere keuzes tijdens hun boodschappen en zijn bereid meer te betalen voor kwaliteit. Dit blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de Finse keten Kesko. Het onderzoek laat ook zien dat consumenten meer eisen stellen aan de omvang het assortiment dan voorheen. De waargenomen trends gaan lijnrecht in tegen het idee dat consumenten vooral prijsbewust zouden zijn. Volgens het verslag is bijna de helft van alle Finnen te omschrijven als een zogeheten "hybride" consument. Deze consumenten gaan bij het ene product voor de laagste prijs, maar kijken bij het andere product juist naar de hoogste kwaliteit en hoe ethisch verantwoord het product tot stand is gekomen. (esmmagazine.com

Ierland: Mash Direct sluit overeenkomst met Tesco
Het bedrijf Mash Direct heeft een overeenkomst gesloten met Tesco. Vanaf nu levert het bedrijf vijf van zijn producten aan 73 Tesco-vestigingen in Engeland. Eerder sloot Mash Direct een vergelijkbare overeenkomst met Asda voor vestigingen in Noord-Ierland. (irishnews.com

Duitsland: Real begint met "My Little Organic Garden"
De Duitse supermarktketen is met zijn klantenactie "My Little Organic Garden" begonnen. De zes weken durende campagne is voornamelijk gericht op kinderen. De doelgroep moet door middel van de mini-tuintjes enthousiast worden gemaakt over tuinieren en biologische producten. 

Kroatië: Konzum-omzet in vijf maanden met 10,8% gedaald
De Kroatische supermarktketen Konzum zag in de eerste vijf maanden van 2017 zijn omzet jaar op jaar dalen met 10,8%. In een televisie-interview zei de Kroatische overheidscommissaris voor Agrokor, Ante Ramljak, dat de omzet minder afnam dan werd verwacht. Volgens Ramljak zal de omzet van Konzum weer toenemen en aan het eind van het jaar tot winst komen, als de financiering voor nieuwe goederen rond is. Er gaan volgens hem ook in de nabije toekomst een aantal vestigingen worden gesloten. (esmmagazine.com)

Portugal: Continente ziet toename van 25% in online verkeer
De Portugese hypermarktketen Continente had in 2016 meer dan 500.000 klanten op zijn online winkel. Jaar op jaar is daarmee het klantenverkeer met 25% toegenomen. Pedro Santos, de directeur van marketing van Continente, zei tegen Jornal de Negocios dat veranderend consumentengedrag ertoe heeft geleid dat supermarktketens meer belang plaatsen bij hun digitale kanalen. In de afgelopen jaren zat de groei in online omzet van Continente in de dubbele cijfers. (esmmagazine.com)

Spar Natural is internationale retailer van het jaar
Spar heeft de NACS Insight 2017 International Convenience Retailer of the Year Award gewonnen voor zijn buurtwinkelformat Spar Natural in Gran Canaria. De onderscheiding werd uitgereikt tijdens de ceremonie voor de International Convenience Retailer Awards, die op 14 juni in Londen werd gehouden. Spar Natural ging op Gran Canaria in januari van dit jaar van start. Volgens de jury erkent de keten dat trends op het gebied van gezondheid op dit moment een stimulerende factor binnen de supermarktsector zijn en dat er op dit vlak in de komende vijf jaar significante groei zal worden gezien. (esmmagazine.com

VS: Kroger stelt winstverwachting bij
Kroger had in zijn eerste kwartaal een omzet van $36,3 miljard (€32,5 miljard). Dat is jaar op jaar een toename van 4,9%, die hoger uitviel dan de $35,5 miljard (€31,8) die Wall Street had verwacht. Het netto inkomen voor deze periode kwam neer op $303 miljoen (€271,3 miljoen), wat een stuk minder is dan de $696 miljoen (€623,3 miljoen) in dezelfde periode van vorig jaar. De winst van het kwartaal kwam neer op $546 miljoen (€488,9 miljoen), oftewel 58 dollarcent per aandeel. Dit was een cent meer dan analisten hadden voorspeld. Hoewel de omzetgroei van Kroger relatief sterk blijft, is de vergelijkende winkelomzet iets zwakker. De vergelijkende winkelomzet nam af met 0,2%, waarmee er sprake is van drie kwartalen op rij waarin deze omzet is verminderd. Als de vergelijkende omzet met inbegrip van brandstof wordt bekeken, is deze in het eerste kwartaal toegenomen met 1,6%. De directie van Kroger gaf aan dat de vergelijkende winkelomzet voor het tweede kwartaal een positieve trend laat zien. (chainstoreage.com)

Een eerste blik bij de Amerikaanse vestigingen van Lidl
Klik hier om de foto's te zien. 



Publicatiedatum: