Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Tim Slaedts van Fresh Food zet in op de groothandel

"Wij groeien sterk in de groothandel"

Tholen - Alweer drie jaar zit het groenten- en fruitbedrijf Fresh Food van Tim en Nele Slaedts in de omgeving van het Belgische Geel. Voordat zij naar de rand van de stad verhuisden, zaten zij met hun bedrijf in een druk winkelcentrum. "Door de verhuizing zagen wij ons klantenbestand veranderen", zegt Tim. "Toen wij nog in de stad zaten, moesten wij het vooral hebben van de kleinhandel. Voor de groothandelaren was het heel lastig om bij ons te komen, omdat zij dan vaak in de file stonden. In het pand dat wij nu hebben, kunnen zij ons perfect bereiken omdat daar nu de ruimte voor is."


Tim Slaedts van Fresh Food aan het werk.


Groothandel groeit
Sinds het bedrijf van Tim verhuisd is naar de rand van de stad, ziet hij ieder jaar de groothandel toenemen, terwijl de kleinhandel stabiel blijft. "Wij groeien sterk in de groothandel. Het totaal aantal klanten voor de kleinhandel wordt iets kleiner, maar het gemiddeld bedrag per aankoop door de klant is wel groter geworden", zegt hij. "Bij de kleinhandel hebben wij jaarlijks een aantal piekmomenten. Wanneer het lekker weer wordt, wordt het bij ons wat drukker. Veel mensen kopen dan barbecuegroenten of seizoensproducten bij ons zoals asperges, aardbeien of meloenen. Natuurlijk is het rond kerst ook druk bij ons." 

De grote stijging bij Fresh Food is te zien in de afzet met betrekking tot de horeca. "Bijna onze totale omzet, zo'n kleine 90 procent, is afkomstig van onze groothandel", vertelt hij. "In het eerste jaar zagen wij de omzet van de groothandel al met 30 procent stijgen, in het tweede jaar kwam daar 25 procent bovenop en ook dit jaar steeg de omzet van de groothandel met ongeveer 25 procent."


Een medewerker van Fresh Food aan het werk.

Kwaliteit
En hoe Tim zich probeert te onderscheiden van concurrenten zoals supermarkten? "Door alleen in te zetten op kwaliteit en niet op kwantiteit", vertelt hij. "De prijs van onze producten is minder belangrijk. Wij verkopen alleen kwaliteit voor de beste prijzen. Denk daarbij aan kwaliteitsproducten zoals vliegermango's en -ananassen."

Voor meer informatie:
Fresh Food bvba
Molseweg 162
2440 Geel
T +32(0)14 31 71 35

Publicatiedatum: 4-7-2017
Auteur: Joost Verdult
Copyright: www.agf.nl

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: