Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spanje: Merken zorgen dat producten beter opvallen

"Gezien de huidige situatie op de markt is de enige manier om je van anderen te onderscheiden het promoten van je product onder een merknaam. Een label dat zorgt voor een goed imago," meent José Illán, directeur van Terranifra. Voor het bedrijf is dit een succesvol middel gebleken. "We verkopen onze Charentais meloenen op de markt in Parijs voor €1,30. In Perpignan wordt er echter maar €0,85 voor betaald. Het is een ongewoon jaar voor zowel meloenen als steenfruit," vervolgt Illán. 



Daarnaast is het belangrijk om ook rekening te houden met de importlanden. "We exporteren 100% van onze Charentais meloenen: zo'n 2.000 ton, naar Frankrijk (60%), Duitsland (30%) en Zwitserland (10%), legt Illán uit. De aanvoer uit Frankrijk is dit jaar echter vroeger op gang gekomen, dus vanaf nu zal onze afzet alleen maar dalen, waarna deze uiteindelijk helemaal zal stoppen," aldus Illán. 


Voor meer informatie:
Jose Illán
Terranifra
Tel. +34 629741657 
Publicatiedatum: