Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meer aardbeien bij Asda door Britse zomer

Nieuwe labels voor lokale producten

Diepterecord voor Indiase prijsinflatie
De inflatie van prijzen voor voedingsmiddelen is in India tot een nieuw dieptepunt gezakt. Omdat de prijzen voor voedingsmiddelen zo laag zijn geworden, wordt er verwacht dat de centrale bank van India in augustus zijn rentetarieven zal verminderen. De prijzen namen in mei met 2,18% af, terwijl in dezelfde periode van vorig jaar er sprake was van een afname van 5,76%. Dat is minder dan de 2,4% die gemiddeld geschat werd door 38 economen die door Bloomberg werden geraadpleegd. Het is tevens minder dan de 2,99% van april. De prijzen van voedingsmiddelen en dranken daalden met 0,22% in tegenstelling tot de stijging van 1,21% van de vorige maand. (esmmagazine.com)

Prijsinflatie keert terug in Frankrijk
Een nieuw verslag van BaBarclays European Food Retail Equity Research lat zien dat de gemiddelde prijzen voor voedingsmiddelen in Frankrijk van januari tot mei van dit jaar zijn afgenomen met 0,74%. In dezelfde periode van vorig jaar was deze afname 1,1%, terwijl in 2015 er sprake was van een afname van 1,2%. Samen met het feit dat de prijzen van huismerken zich op positief terrein bevinden, geeft dit de indruk dat de prijsinflatie in Frankrijk op zijn vroegst in het vierde kwartaal weer toe zal nemen. Op dit moment voeren volgens Barclays grote en onafhankelijke Franse ketens als Leclerc echter nog steeds intensieve promotiecampagnes. (esmmagazine.com

Ocado zoekt £350 mln aan financiering
De Britse online supermarkt Ocado is van plan om £350 miljoen (€397,4 miljoen) te verkrijgen door middel van obligaties en bankleningen. Het bedrijf wil het geld gebruiken om zijn capaciteiten uit te breiden en om software te ontwikkelen. Onlangs heeft Ocado een overeenkomst voor samenwerking getroffen met een vooralsnog onbekende Europese retailketen. Ook werden onlangs de resultaten van de periode van 22 weken tot 30 april bekend gemaakt. Ocado behaalde toen een sterke toename in omzet. De bruto omzet nam bijna met een kwart toe tot £600 miljoen (€681,2 miljoen), terwijl de totale bruto winst met 20,5% toenam tot £37,6 miljoen (€42,7 miljoen) en de winst inclusief belastingen met 45,7% steeg tot £6,7 miljoen (€7,6 miljoen). (Reuters)

Meer aardbeien bij Asda door Britse zomer
Dankzij het milde weer van mei heeft Asda in de afgelopen maand een toename gezien in het volume aan aardbeien. Telers die voor Asda werken zagen een opbrengst aan aardbeien die 30% hoer lag dan aanvankelijk voor deze oogst was geraamd. In verband met het grote volume introduceert Asda nu nieuwe punnets van 700 gram, naast de bestaande verpakking van 300 gram. (londonlovesbusiness.com

Grootste Israëlische keten schaalt terug
Klik hier om het artikel te lezen. 





VS: Bashas' lanceert website voor de regio van Phoenix
De Amerikaanse thuisbezorgdienst Bashas' heeft via Instacart zijn eigen site voor e-commerce gelanceerd. De site maakt gebruik van het eigen merk in plaats van dat van Instacart. De diensten van Bashas' zijn nu beschikbaar voor consumenten in de regio van Phoenix. In maart begon het bedrijf al met een aanbod via Instacart in acht regio's in Arizona, waaronder Phoenix, Scottsdale, Tempe en Chandler. Sindsdien nam volgens Instacart het aantal online bestellingen met 13% per week toe en is de gemiddelde bestelling qua omvang twee keer zo groot geworden. (fooddive.com

Alibaba lanceert e-commercekanalen in Maleisië en Singapore
De Chinese Alibaba Group heeft op 12 juni nieuwe e-commerce-kanalen geïntroduceerd in Hong Kong, Maleisië, Singapore en Taiwan. Door middel van Tmall World kunnen Chinese consumenten in het buitenland toegang krijgen tot de goederen van het Tmall-retailplatform van Alibaba. "Alibaba zal zorgen voor end-to-end oplossingen, waaronder logistiek, betaling en ondersteuning van lokalisatie. Zo wordt tegemoet gekomen aan alle behoeftes van elke lokale markt," aldus een verklaring van Alibaba. (Reuters)

VS: Walmart gebruikt nieuwe labels voor lokale producten
Het ministerie van landbouw van Arkansas werkt samen met Walmart om nieuwe aanwijsborden te creëren, die consumenten in de staat Arkansas beter moeten wijzen op lokaal geproduceerde groente en fruit. Het Arkansas Grown-programma is een poging om de omzet van lokale producten te verbeteren en om meer ondersteuning aan lokale telers te verlenen. Er worden in Arkansas zo'n 21 verschillende landbouwproducten geteeld, zoals tomaten en zoete aardappelen. (thv11.com

VS: H-E-B meest betrouwbare supermarkt
De Texaanse supermarktketen H-E-B staat op de eerste plaats van de 2017 Temkin Trust Ratings-lijst van Temkin Group. Daarmee is het de derde jaar op rij dat H-E-B op deze positie staat. De lijst geeft weer in welke bedrijven de consument het meeste vertrouwen heeft. H-E-B behaalde een score van 82% en staat daarmee op een gedeelde eerste plaats met Mercedes-Benz. In de twee voorgaande jaren behaalde de keten een score van 80%. (progressivegrocer.com)

VS: Marsh-veiling laat op zich wachten
De veiling voor de failliete supermarktketen Marsh is nog steeds niet geheel van start gegaan. Op de website van de rechtbank van Delaware staat weliswaar de veiling van de keten aangekondigd met informatie die meerdere keren is ververst. De notering liet echter op 12 mei nog steeds niet precies zien wat de veiling van de keten inhoudt. (thestarpress.com

Publicatiedatum: