Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Groenten- en fruitconsumptie kinderen centraal tijdens London Produce Show

Op 7, 8 en 9 juni vond in Londen de 4e editie van de London Produce Show and Conference plaats. Ook dit jaar was Nederland weer goed vertegenwoordigd. Holland Fresh Group (GroentenFruit Huis) was aanwezig met een aantal stands waarin, in de vorm van een marktkraam, de vele Nederlandse producten die naar het Verenigd Koninkrijk worden geëxporteerd werden tentoongesteld.

Daarnaast heeft de Nederlandse Ambassade drie programmaonderdelen van de show gesponsord: een seminar over het bevorderen van de consumptie van groenten en fruit door kinderen, een award voor het bedrijf met het beste marketing initiatief om de consumptie van groenten en fruit door kinderen te stimuleren en een ontwerpwedstrijd voor lokale scholen waarvoor de schoolkinderen een label moesten ontwerpen dat kinderen zou aansporen om meer groenten en fruit te eten.

Voedselagenda
In een brief van 21 november 2016 over de voortgang van de Voedselagenda schreven staatssecretaris Martijn van Dam en minister Edith Schippers dat Nederland over 5 tot 10 jaar internationaal de onbetwiste koploper moet zijn in gezonde en duurzame voeding. Hierbij is het belangrijk om kinderen al vroeg te leren dat groenten en fruit gezond en lekker zijn. Daarom is bijvoorbeeld begin 2017 het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit opgezet.

De London Produce Show is in het Verenigd Koninkrijk een belangrijke beurs om deze Nederlandse ambitie op het gebied van gezonde en duurzame voeding te presenteren. Daarom heeft de ambassade ervoor gekozen om dit jaar drie programmaonderdelen te sponsoren, allemaal met een focus op het promoten van de consumptie van groenten en fruit door kinderen.

Lidl
Tijdens het 'Thought Leaders Breakfast' van de London Produce Show werd door plaatsvervangend Ambassadeur van de Nederlandse Ambassade in Londen, Brechje Schwachöfer, de prijs voor het beste marketing initiatief op het gebied van groente en fruit consumptie door kinderen uitgereikt aan Lidl. Hun marketing campagne rond het assortiment van 'fun size' groenten en fruit producten kwam als beste uit de bus.

Seminar
Het door de Nederlandse Ambassade gesponsorde seminar werd geopend door Karin Bemelmans, coördinator voor het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit. In haar presentatie vertelde Karin onder andere over de 'Ga voor kleur'-campagne, waarin elke week een andere kleur wordt gebruikt om groenten en fruit in de spotlight te zetten.

Hierna sprak Gertrude Zeinstra van Wageningen Food & Biobased Research over verschillende studies naar groenten- en fruitconsumptie onder kinderen. Een onderwerp dat de rest van de dag door verschillende sprekers verder werd besproken aan de hand van verschillende initiatieven die in het Verenigd Koninkrijk en de rest van de wereld zijn geïmplementeerd.

FruitNVeg4Kids
Voor het 2e jaar op rij organiseerde de Nederlandse Ambassade in samenwerking met The Worshipful Company of Gardeners, de London Produce Show en Cassie Liversidge van Grow Your Own Playground een ontwerpwedstrijd voor scholen. Leerlingen van de 3 winnende scholen kregen een rondleiding over de beursvloer van de London Produce Show en kregen uit handen van Prue Leith (restaurateur/tv-persoonlijkheid), Tim Heddema (landbouwraad in Londen) en Paul Rochford (Master van de Worshipful Company of Gardeners) hun prijs uitgereikt. De prijs bestond uit een high-tech moestuintje van het Nederlandse bedrijf Grown en werd aangeboden door de Holland Fresh Group.

Bron: Agroberichten Buitenland

Publicatiedatum: 13-6-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: