Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Stefan Renders (De Groot International) over automatiseringsoplossing Commit-IT

"Snellere, goedkopere uitwijkoplossing in de cloud"

Tholen - Donderdag 8 juni introduceerde Commit IT zich door middel van een seminar bij klant De Groot International zich als automatiseringspartner voor de AGF-sector. "Voor ons een relatief nieuwe sector, maar onderzoek leert dat veel AGF-bedrijven worstelen met automatiseringsvraagstukken als performance, beschikbaarheid, continuïteit en beschikbaarheid. Daarbij zien we veel bedrijven die in de overgang van de eerste naar de tweede generatie zitten, waardoor er meer wensen komen op automatiseringsvlak", vertelt directeur Albert Erisman.


Albert Erisman van Comm-IT en Luca Iorio van Frisco.


Aandachtige luisteraars.

"We zijn een relatief kleine organisatie, maar kunnen prima grote spelers bedienen. We snappen dat continuïteit, snelheid en vertrouwen cruciaal zijn voor de AGF-branche. Als er één uur geen handel gedreven kan worden, kost dat zeer veel geld. Daarom leveren we dag en nacht ICT Support", vertelt Erisman. "Daarbij willen we juist de huidige softwareleveranciers niet gaan concurreren, maar de samenwerking zoeken. Wij zitten meer aan de hardware-kant en hebben de expertise in huis om bedrijven te adviseren welke oplossingen noodzakelijk zijn op het gebied van veiligheid, zodat kritische informatie wordt beschermd en er bij een calamiteit gewoon doorgewerkt kan worden."


Rens Muskens en Bart Dijkhuis van Veiling Zaltbommel.



Johan den Engelse van FrugIcom en Patrick Catthoor van Auxcis.

Een voorbeeld van een bedrijf waar Commit-IT haar support levert is De Groot International. De drie vestigingen in Nederland en één in Engeland hebben hun ICT-basis in het hoofdkantoor in Hedel. Het kloppend ICT-hart wordt gevormd door het Microsoft Dynamics. Dynamics is onmisbaar om de 45.500 vierkante meters van de vier vestigingen centraal te kunnen overzien. Voor de bananen maakt een halve dag al een groot verschil. "Wij moeten de producten op elk moment kunnen volgen, zodat we altijd precies weten waar ze zijn en in welke staat van rijping ze zich bevinden. Versheid bepaalt de kwaliteit', zegt business controller Stefan Renders. Een andere reden om de producten te volgen zijn de eisen aan voedselveiligheid. "Volgens de wet moeten wij in staat zijn binnen een paar uur te achterhalen welk product waar is geleverd."


Albert Erisman van Comm-IT en Stefan Renders van De Groot International leggen uit hoe hun samenwerking verloopt en tot stand is gekomen.



Erik de Klerk van Profix en Stefan Renders van De Groot Fresh Group.


"No-nonsense instelling"
De uitdaging was om te komen tot een snellere, goedkopere uitwijkoplossing in de cloud die de dagelijkse continuïteit niet verstoort, waardoor gebruikers
vanuit elke locatie kunnen werken gedurende een noodsituatie. De Veeam-oplossing werd na een onderzoek door Commit-IT aangeraden als beste oplossing om bij incidenten snel weer de ICT volledig in de lucht te hebben. "Niet alleen de bedrijfskritieke processen, maar ook alle documenten', vertelt systeembeheerder Tim Middelkoop. Elk half jaar vindt een volledige uitwijktest plaats. Middelkoop was betrokken bij het proces met Commit-IT om de serveromgeving te virtualiseren. Stefan Renders: "De samenwerking met Commit-IT is prettig omdat we allebei een no-nonsense instelling hebben. Problemen worden direct opgelost. Nooit is iets te veel en door regelmatig bij te praten, houdt Commit-IT de vinger goed aan de pols."


Jan Willem Arts van Wilkofruit en Robert Meezen van Euro Pool Systems.

"Risico- en kennisspreiding"
Vanwege de cruciale rol van ICT nam De Groot Fresh Group de tactische beslissing om het onderhoud en beheer van ICT te outsourcen waar mogelijk. "We hebben zelf nog wel een systeembeheerder, maar bij het pensioen van onze applicatiebeheerder, hebben we die functie niet opnieuw ingevuld', aldus Stefan Renders. "Voor applicaties ligt het beheer nu bij de leveranciers. Die keuze hebben we gemaakt uit het oogpunt van veiligheid,  beheersbaarheid, risico- en kennisspreiding."


Peter Jepma van Comm-IT.

Ook voor onze infrastructuur hebben we een dergelijke oplossing met de ICT Support Services van Commit-IT. Om onze systeembeheerder niet continu te belasten, maken we daarvan ook gebruik buiten kantoortijden. Zodat we, als er in de vroege ochtend of in het weekend een probleem wordt ontdekt, direct kunnen schakelen. De AGF-sector is niet gemakkelijk; als we een probleem hebben, moet het nú opgelost worden. In die zin zijn wij best een lastige klant. Daar gaat Commit-IT heel goed mee om."

Voor meer informatie:
Commit-it B.V.
Hakgriend 44
3371 KA Hardinxveld-Giessendam
+31 (0) 184-615615
info@commit-it.nl
www.commit-it.nl

Publicatiedatum: 12-6-2017
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl