Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Levarht lanceert lokaal geteelde tomaten in China

Levarht is een prominente Nederlandse teler en exporteur die in 1933 werd opgericht, met een wereldwijd bereik. Het hoofdkantoor, distributiecentrum en de verpakkingsinstallatie van het bedrijf zijn in Nederland gevestigd. Daarnaast teelt Levarht paprika in kassen in Mexico en Nieuw-Zeeland en meloenen in Costa Rica. En vanaf 2019 zal Levarht beginnen met de export van Hass avocado's vanaf hun teeltbedrijf Harbour Edge in Nieuw-Zeeland.



Samen met hun Chinese partner Beijing HongFu Agriculture slaagde Levarht erin hun eerste grote succesvolle project in China te lanceren door een kas Nederlandse stijl te openen in de buitenwijken van Beijing. In 2016 arriveerden de eerste planten en momenteel kunnen er tot 180.000 tomatenplanten worden gehouden van de Nederlandse cherry-, vlees- en andere tomatenrassen van het bedrijf. Sinds een paar weken zijn de eerste tomaten beschikbaar in supermarkten over het hele land.
 

In China geteelde tomaten van Levarht, verkocht in lokale en nationale supermarkten

Een van de belangrijkste doelstellingen van het bedrijf wereldwijd is de nauwe samenwerking met lokale producenten. "Lokale partnerschappen zijn de pijler van onze bedrijfscultuur. Wij streven naar horizontale en verticale integratie met de uiteindelijke ambitie om de consument dichter bij het teeltbedrijf te brengen," zegt Claas van Os, commercieel directeur van Levarht. "Dit model is zeer relevant voor China, waar mensen op zoek zijn naar kwaliteit, versheid, gegarandeerde voedselveiligheid en meer transparantie in de voedselketen."


De heer Li, algemeen manager van HongFu, samen met Claas van Os

Levarht en HongFu willen in China 'nieuwe martkstandaarden stellen'. "De Chinese productie loopt snel in op de internationale standaarden, gedreven door een sterke vraag naar veilig, gezond en lekker groenten en fruit."

Levarht heeft geïnvesteerd in partnerschappen met prominente winkeliers in heel China, wat onderdeel is van de lange termijn strategie van het bedrijf. "We werken samen met onze partners in de retail-, online- en verwerkingssector om de lokale consument te begrijpen en aan hun vraag te voldoen. Voedselveiligheid en traceerbaarheid zijn essentiële elementen waar consumenten naar op zoek zijn in hoogwaardige voedselmerken. Dit is het imago dat de detailhandelaars willen overbrengen aan hun klanten, en dit is ook hoe we ons onderscheiden als leverancier."


Levarht's kastomaten klaar voor de oogst

"De merknaam en marketing van onze nieuwe in China geproduceerde cherrytomatenlijn legt de nadruk op deze eigenschappen in onze producten. De verpakking die we hebben ontworpen heeft een internationale allure maar laat duidelijk zien dat het product in China is geproduceerd. Het geeft uitleg over de eigenschappen en gezondheidsvoordelen van onze tomatenrassen en ook over de kassen waarin de tomaten worden geteeld. De Chinese naam van ons tomatenmerk, 乐 鲜 客, Le Xian Ke, weerspiegelt de belangrijkste aspecten die we promoten: "Nature's Joy, in elke hap." (De vreugde van de natuur bij elke hap).

"Daarnaast staan we voor Nederlandse kwaliteitsnormen, traceerbaarheid, directe levering en toegang tot de productiebron. Klanten kunnen de unieke QR-codes scannen die op alle kartonnen dozen worden afgedrukt. Door deze code te scannen kunnen de consumenten hun tomaten traceren tot aan de kas waar ze zijn geteeld. We willen helemaal transparant zijn over onze productiemethoden om het vertrouwen en de waardering van het publiek te winnen."
 

Levarht's & HongFu's 乐鲜客, Le Xian Ke tomatenmerk dat recent in China werd gelanceerd 

In de komende weken zal Levarht in samenwerking met winkeliers een aantal productlanceringen en proeverijen organiseren in China's belangrijkste steden.

Voor meer informatie:
Claas van Os
Levarht
http://levarht.com/
saleschina@levarht.com

 
Publicatiedatum: