Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groentenbedrijf hoopt dat Brexit tot nieuwe kansen zal leiden

Voedingsmiddelenbedrijf UMI Ireland heeft laten weten dat ze hopen dat Brexit na een grote rebranding tot nieuwe ondernemingskansen leidt. Het bedrijf, dat zich specialiseert in groentenproducten en paddenstoelengerechten met toegevoegde waarde, heeft ook drie grote prijzen gewonnen.

UMI Ireland is gevestigd in de buurt van Armagh op het industrieterrein Edenaveys Industrial Estate, produceert groenteproducten en levert losse, voorverpakte en kant-en-klare Ierse en Britse paddenstoelen. Eén van de recente nieuwe producten is Harvest & Made, een assortiment gemaksvoeding.

Het bedrijf hoopt naar aanleiding van Brexit groeikansen te ontdekken die tegen de mogelijke nadelen opwegen. Directeur Seamus Cassidy: "Net als veel andere bedrijven, en vooral bedrijven in de Noord-Ierse voedingsmiddelensector met een unieke situatie doordat we ons dichtbij de grens bevinden, is er een grote mate van onzekerheid over de feitelijke gevolgen van Brexit.

"Natuurlijk kunnen we vooruit plannen en voorziene omstandigheden proberen te verzachten. Maar in werkelijkheid weten we nog niet wat de omvang, de uitkomsten of de gevolgen van de Brexitonderhandelingen zullen zijn. Wij voorzien dat er bepaalde ondernemingskansen zullen ontstaan die we kunnen voorbereiden en ontwikkelen, maar de mogelijke dreiging valt momenteel helaas nog niet goed in te schatten."

Het bedrijf in Armagh is in 1999 begonnen als Unimush Ireland, gericht op de paddenstoelendistributie en marketing. Het werd opgericht door Plunkett Curry en Seamus Cassidy, die samen 40 jaar ervaring in de paddenstoelensector hadden. Ongeveer 10 jaar geleden breidden ze de activiteiten uit naar paddestoelenproducten met toegevoegde waarde en creëerden het Mushroom House merk. Daarna ging het bedrijf contracten aan met Britse en Ierse winkelketens waaronder Superquinn - nu onderdeel van SuperValu - Dunnes Stores, Asda en Morrisons.

Het bedrijf heeft zich onlangs hernoemd tot UMI Foods om de groei van hun kant-en-klare voedingsafdeling te weerspiegelen naast hun doorlopende distributie en marketing van paddenstoelen.

UMI Foods heeft prijzen gewonnen, waaronder Beste Leverancier van het Jaar bij de Noord-Ierse Food Manufacturing Awards en twee prijzen voor Asda-producten; Made-for-Asda hartige taarten (The Grocer Own Label Awards) en 'Creamy Chicken and Mushroom Pies' (kip en paddenstoelenpasteien). In het laatste geval was het bedrijf winnaar van zowel de kampioens- als de innovatieprijs. De gerechten in kwestie zijn volgens het bedrijf ontwikkeld als een gezondere, eiwitrijke pasteienoptie. 

En vorig jaar werd het bedrijf vermeld in de London Stock Exchange 2016 lijst van 1000 het Verenigd Koninkrijk inspirerende bedrijven. Plunkett Curry over de prijs: "Als een vooruitdenkend versvoedingsbedrijf blijven we ons op onze afdeling kant-en-klare maaltijden als leiders wijden aan de ontwikkeling van trends in de sector.

"Onze relaties erkennen nu onze aandacht voor kwaliteit, onze passie voor innovatie en onze belofte van dienstbaarheid en betrouwbaarheid. Dit zijn waarden die diep in ons bedrijf zijn geworteld en we zijn allebei absoluut verheugd deze prestigieuze prijs te hebben gewonnen, die een bewijs is van de toewijding, het harde werk en de inzet van het voltallige personeel van UMI Foods. Het is onze eerste prijs nadat we ons in UMI Foods hebben omgedoopt en we hopen dat het de eerste van vele zal zijn."
Publicatiedatum: