Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
In tegenstelling tot vorig jaar
Spaans seizoen Verna citroenen normaal verlopen
De weersomstandigheden waren optimaal voor de teelt van Verna citroenen die sterker zijn dan Primafiori. Het is echter nog te vroeg om exacte cijfers bekend te maken omdat het seizoen nog aan de gang is. "Meestal produceren we gemiddeld zo'n 7.000 ton, waarvan 35% Verna citroenen," vertelt Victor Martinez, productmanager bij Amefruits.
EU landen zijn de voornaamste afzetmarkten voor het bedrijf. "We leveren onze orders binnen maximaal 72 uur af," vervolgt Martinez. "Ons bedrijf onderscheidt zich van andere doordat onze citroenen na de pluk geen chemische behandelingen ondergaan waardoor het fruit perfect beantwoordt aan de eisen van onze klanten."
Binnenkort worden ook de eerste containers Argentijnse en Zuid-Afrikaanse citroenen weer in Europa verwacht, de grootste concurrenten van de Spaanse Verna citroen. "Deze citroenen zijn echter langer onderweg geweest en zijn minder vers als ze eenmaal op de markt komen," legt Martinez uit. "Omdat we ons dichtbij onze markten bevinden, zijn chemische behandelingen overbodig en bereiken onze citroenen de klant in optimale conditie."