Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fruitmasters richt zich direct tot Chinese consument

Fruitmasters is internationaal bekend als leverancier van Kanzi appelen en Conference peren. Vanaf het moment dat Nederlandse Conference peren in 2014 toegang tot de Chinese markt kregen, werkt Fruitmasters actief aan het uitbreiden van zijn aanwezigheid op deze markt.


Conference boomgaard in Nederland

Nederlands product
"We hebben de peer in 2009 voor het eerst gepresenteerd tijdens de Fruit Logistica in Hong Kong en sindsdien groeien de volumes die we naar China exporteren met het jaar. Naast de proeverijen hebben we ook een 'Produce of Holland' label ontwikkeld in de beroemde Delfts blauwe kleuren en met een afbeelding van een windmolen. "Het mag dan weliswaar een beetje cliché zijn maar het is wel onmiskenbaar een product van Nederlandse bodem", legde commercieel directeur Leonard Kampschoer eerder aan FreshPlaza uit. 


Het 'Produce of Holland' label van Fruitmasters

Onlangs is het bedrijf begonnen om de bekendheid van de Conference peren op de Chinese markt een flinke impuls te geven. Fabien Dumont is de commercieel exportmanager van Fruitmasters en verantwoordelijk voor de internationale verkoopprogramma's. "De kracht van Fruitmasters ligt in het feit dat wij gezond en veilig fruit verkopen, direct van de bron. Daarnaast streven wij ernaar de afzet en handel van onze partners te verhogen, of dit nu retailers of foodserviceleveranciers zijn. We telen gezonde en smaakvolle fruitrassen. We leveren consumentengegevens, marktinzichten en vernieuwende concepten om de retailers en distributeurs waar we mee samenwerken van dienst te zijn."



"Zo hebben we te horen gekregen dat de geïmporteerde Conference peren niet alleen vanwege hun zoete smaak bij de Chinese consument in de smaak vallen maar ook dankzij het feit dat zij een gezond en veilig Nederlands product zijn. Op basis van deze feedback hebben we een volledig nieuwe campagne ontwikkeld die inspeelt op deze kenmerken."

Tijdens het Fresh Produce Forum China, kondigde Fabien Dumont aan dat de marketingactiviteiten van een B2B benadering zullen verschuiven naar een consumentgerichte B2C benadering. "We zijn met een aantal prominente opvoedblogs samen gaan werken, waar ouders en verzorgers tips en ervaringen uitwisselen. Verder zijn we begonnen met het uitdelen van gratis proefpakketten aan jonge ouders met daarin verse Conference peren en een slab voorzien van ons logo en een Delfts blauwe windmolen. Deze actie is zeer goed aangeslagen. We hadden 10.000 proefpakketten gereed liggen maar ontvingen binnen de kortste keren meer dan 300.000 aanvragen!" vervolgt Dumont.



"Naast deze andere aanpak hebben we ook onze nieuwe mascotte Pipi geïntroduceerd. Pipi spreekt met name bij jonge kinderen aan vanwege zijn vrolijke uitstraling. Samen met Pipi leggen we consumenten uit hoe ze de peren het beste kunnen bereiden en leggen we uit dat Nederlandse Conference peren gezond en veilig zijn."

"Wanneer we nu retailers en onlineshops in China benaderen, kunnen we niet alleen de kwaliteit van onze producten aanprijzen maar laten zien dat ze in de smaak vallen bij de consument en dat er vraag naar is."

Knapperige Migo peer
Na de succesvolle introductie van de Conference peer is Fruitmasters van plan om zijn exportaanbod te verruimen met nieuwe perenrassen. Vanaf dit najaar zal ook de Migo peer op de Chinese markt verkrijgbaar zijn. 

Het bedrijf voegde het ras Migo in 2015 aan zijn assortiment toe. "Het is een sterke aanvulling op Conference omdat dit ras een totaal andere smaak en toepassingsmogelijkheden heeft. De Migo peer is knapperig met een zoete smaak en kan als een appel gegeten worden. De Migo peer is dus ideaal als snack voor onderweg en is een uitstekende uitbreiding van het huidige productaanbod."

Voor meer informatie:
Fabien Dumont
FruitMasters
www.royalfruitmasters.com
GSM: +31 651747968
Publicatiedatum: