Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marcel van Bruggen, ABC Logistics:

"Problemen in Calais nemen rond de zomermaanden altijd weer toe"

Tholen – Meerdere vrachtwagenchauffeurs in Calais zijn maandagochtend belaagd door migranten. En dat is opvallend, na maanden zonder tumult. Er zijn meldingen van doorgesneden banden, vernielingen aan ruiten en ook raakte een chauffeur gewond aan zijn gezicht nadat hij werd bekogeld met stenen. Franse media spreken over de eerste georganiseerde aanval sinds de grote ontmanteling van 'de jungle' in oktober 2016.



Marcel van Bruggen van ABC Logistics bevestigt de problematiek. "We merken dat het transport via de Eurotunnel een stuk risicovoller wordt. Opvallend genoeg nemen de problemen rond de zomermaanden altijd weer toe. Wij anticiperen hierop door minder vrachtauto's via de tunnel te sturen en juist meer via de ferry. Het is zaak de situatie nauwlettend in de gaten te houden. Ons bedrijf heeft geleerd van het verleden: we kunnen redelijk snel schakelen. En het valt of staat natuurlijk ook met hoe snel je geïnformeerd wordt – de transportsector informeert elkaar gelukkig voortdurend." Bedrijven met grote wagenparken die afhankelijk zijn van de tunnel voordat ze de ferry kunnen bereiken lopen volgens Marcel een groter risico op schermutselingen en oponthoud.

De AGF-handel blijft vooralsnog redelijk buiten schot, al houdt Marcel wel een slag om de arm. "Als deze blokkades blijven aanhouden dan gaat dat zeker van invloed zijn op de handel. Dan krijg je een situatie waarin vrachtwagens noodgedwongen vroeger dan normaal vertrekken, de tijd om te laden en te lossen afneemt en de druk op veerdiensten toeneemt." Hij vreest echter niet dat er een wedloop ontstaat voor de ferry. "Dankzij het instellen van block bookings is dat inmiddels redelijk onder controle."

Voor meer informatie:
marcel.vanBruggen@abclogistics.nl
www.abclogistics.nl