Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HAK bonen in stazak winnaar Gouden Wheel of Retail

De HAK bonen in stazak zijn op 18 mei bekroond met de Gouden Wheel of Retail van Distrifood. Naast het Gouden Wheel won HAK ook het Category Wheel in de categorie maaltijden en componenten en het Special Wheel voor het hoogst gewaardeerde product door consumenten. HAK nam de awards donderdag 18 mei in ontvangst tijdens de feestelijke ceremonie in het Spoorwegmuseum in Utrecht. De groente- en peulvruchtenfabrikant is met drie awards de grote winnaar van de Wheels of Retail 2017.



De Wheels of Retail werden dit jaar voor de 41e keer door Distrifood uitgereikt aan de beste nieuwe producten in de Nederlandse supermarkten. De winnaars worden door het vakblad in samenwerking met Albert Heijn, Jumbo, Superunie en marktonderzoeksbureau Nielsen en GfK geselecteerd. De jury prees HAK om het innovatieve karakter van de stazakverpakking: "HAK heeft met deze innovatie de gehele bonencategorie een impuls gegeven."

HAK introduceerde de bonen in stazak in 2015. De peulvruchten zijn in de zak zelf gegaard en bevatten minder vocht. Hierdoor hebben ze een lekkere bite en zijn ze direct uit de verpakking te gebruiken, zonder eerst af te gieten of op te warmen. Ze bevatten geen conserveringsmiddelen, toegevoegde suikers, aroma's of andere kunstmatige smaakstoffen. De bonen in stazak passen hiermee perfect in de hedendaagse trend van plantaardig, lekker, voedzaam en gemakkelijk eten.

Stazak trekt jonge consumenten
Met deze nieuwe verpakking zet de marktleider in bonen jonge consumenten aan om vaker en meer peulvruchten te eten. De stazak is inmiddels het derde en snelst groeiende verpakkingstype binnen de categorie vers verwerkte groenten en bonen. Arjen van Strien, verkoopdirecteur HAK: "We zijn ontzettend trots op deze onderscheiding en enorm blij met alle waardering die we voor onze bonen in stazak krijgen. Dit motiveert ons alleen maar om door te gaan met het ontwikkelen van nog meer innovaties om het eten van peulvruchten lekkerder en makkelijker te maken."

Bron: HAK
Publicatiedatum: