HAK bonen in stazak winnaar Gouden Wheel of Retail
De Wheels of Retail werden dit jaar voor de 41e keer door Distrifood uitgereikt aan de beste nieuwe producten in de Nederlandse supermarkten. De winnaars worden door het vakblad in samenwerking met Albert Heijn, Jumbo, Superunie en marktonderzoeksbureau Nielsen en GfK geselecteerd. De jury prees HAK om het innovatieve karakter van de stazakverpakking: "HAK heeft met deze innovatie de gehele bonencategorie een impuls gegeven."
HAK introduceerde de bonen in stazak in 2015. De peulvruchten zijn in de zak zelf gegaard en bevatten minder vocht. Hierdoor hebben ze een lekkere bite en zijn ze direct uit de verpakking te gebruiken, zonder eerst af te gieten of op te warmen. Ze bevatten geen conserveringsmiddelen, toegevoegde suikers, aroma's of andere kunstmatige smaakstoffen. De bonen in stazak passen hiermee perfect in de hedendaagse trend van plantaardig, lekker, voedzaam en gemakkelijk eten.
Stazak trekt jonge consumenten
Met deze nieuwe verpakking zet de marktleider in bonen jonge consumenten aan om vaker en meer peulvruchten te eten. De stazak is inmiddels het derde en snelst groeiende verpakkingstype binnen de categorie vers verwerkte groenten en bonen. Arjen van Strien, verkoopdirecteur HAK: "We zijn ontzettend trots op deze onderscheiding en enorm blij met alle waardering die we voor onze bonen in stazak krijgen. Dit motiveert ons alleen maar om door te gaan met het ontwikkelen van nog meer innovaties om het eten van peulvruchten lekkerder en makkelijker te maken."
Bron: HAK