Deze trend naar verversing lijkt bij meer bedrijven op de beurs te zijn ingezet. Het is ook te zien bij producenten van diepgevroren producten. Zij werken aan hun imago. "Vriesvers is een betere term dan diepvries. Dat geeft een andere lading mee. Retailers gaan dat ook meer benadrukken", legde Nadja Meulemans van Greenyard Frozen uit. "Er is immers praktisch geen verschil tussen onbewerkte en direct diepgevroren groenten en fruit." Echt verse producten waren te vinden bij bedrijven die verpakkingen leveren om te laten zien wat een verpakking kan betekenen voor het verhogen van de groenten- en fruitconsumptie.
Het overgrote deel van de 2500 exposanten handelde in (bewerkte) voedingsmiddelen. Er waren ruim 70 landen vertegenwoordigd. De PLMA was groter dan ooit en werd druk bezocht. Het geschatte bezoekersaantal, afkomstig uit meer dan 110 landen, ligt tussen de 13.000 en 14.000.
Klik hier voor de fotoreportage van standhouders met AGF (gerelateerde) producten.