Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Amerikaanse kasgroententelers richten zich meer op kinderen

De laatste jaren besteden producenten steeds meer aandacht aan eerste impressies en gebruiksgemak. Ze leggen de nadruk op kindvriendelijke verpakkingen om snackgroenten en fruit aantrekkelijk te maken voor kinderen en ouders. Noord-Amerikaanse producenten willen verzekeren dat de volgende generatie consumenten hun producten gaan waarderen. Dit meldt Melissa De Leon, een verslaggeefster met de nieuwswebsite AndNowUKnow. 

De Leon was aanwezig op de jaarlijkse vakbeurs van de Canadian Produce Marketing Association in Toronto. De Leon: "Een belangrijke manier om groenten en fruit voor kinderen aantrekkelijk te maken, is door een leuke verpakking te hebben. De afgelopen vijf jaar is er erg veel aandacht gekomen voor kindvriendelijke verpakkingen. Het is echter niet alleen de verpakking, maar ook de maat van de groenten en fruit. Kleine producten spreken kinderen aan."




Mucci Farms Veggies to Go van Mucci Farms in Kingsville verkoopt kleine paprika's, tomaatjes en kleine komkommers. Veggies to Go won tijdens de vakbeurs een prijs van de Canadian Produce Marketing Association. Het product is een combinatieverpakking van snoeptomaatjes, kleine komkommers en kleine paprika's. Pure Flavor uit Leamington, Ontario, biedt een soortgelijk product aan: Mini Munchies. De kleine groenten worden gepresenteerd in de mond van een vriendelijk monster. 



Jamie Moracci, directeur van Pure Flavor, heeft het product getest bij zijn eigen kinderen. Zij waren erg positief. Jeff Madu, director of sales van Windset Farms, zegt dat deze snacktrend de manier van zakendoen heeft veranderd. Madu: "Twintig jaar geleden was alles nog groot. Nu zien we veel kleinere producten."

Andere groenten- en fruitbedrijven gebruiken co-branding strategieŽn om hun producten aantrekkelijk te maken voor kinderen en ouders. Freshline Foods introduceerde verpakkingen met voorgesneden appels tijdens de CPMA vakbeurs. De verpakkingen bevatten figuren van de kindertv-show Paw Patrol.

Publicatiedatum: 17-5-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: